اصلاً نمی خواستیم بدنسازی بانوان را ممنوع کنیم/ در آسیا و جهان جاهای قوی نداریم


ساعت: 17:57
تاریخ انتشار: 1301/03/17
کد خبر: 1844268

بیشتر مکمل ها در جهان تقلبی و قدیمی هستند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در مرحله تایید معاونت زن وزارت ورزش برای اعزام بانوان به رشته های آمادگی جسمانی، چالش و پاورلیفتینگ هستیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نشست خبری گفت: بر اساس تحقیقات وادا، بیشتر مکمل ها در جهان یا منسوخ شده اند یا حاوی مواد ممنوعه و دوپینگ هستند. به همین دلیل بحث سلامت ورزشکاران و استفاده از محصولات داخلی برای ما در فدراسیون ایران مهم است و به همین دلیل تصمیم گرفتیم با یک شرکت داخلی تفاهم نامه ای امضا کنیم تا شعار سال را اجرا کنیم. مقام معظم رهبری

وی افزود: همکاری ما با اسپانسر جدید دو ساله و قابل تمدید است. سال گذشته ما یک اسپانسر رسمی داشتیم که به دلیل تغییرات بدنه سیاسی نمی خواست این همکاری طولانی مدت باشد.

نصیرزاده درباره تغییرات متعدد اسپانسر در فدراسیون گفت: به هر حال با توجه به شرایط اقتصادی جذاب اسپانسرها الان کار آسانی نیست. متاسفانه با توجه به سهم اندک بدنسازی در رسانه، اسپانسرهای ما هم خاص هستند. به همین دلیل است که گاهی اسپانسرها زمانی که مس آنها به اهدافش نمی رسد می آیند و می روند. البته ما تمام تلاش خود را برای ارائه اسپانسر انجام می دهیم.

وی ادامه داد: سال گذشته یکی از موسسات اعتباری اسپانسر ما بود اما با تغییر دولت دیگر راضی به ادامه همکاری نشدند.

رئیس فدراسیون پرورش اندام درباره انتخابات در هیئت مدیره زنجان و حومه گفت: اکثریت دور دوم به اضافه یک مهم است. وزارت ورزش نیز پس از بررسی، انتخابات را تایید کرد و شهبازی شروع به کار کرد.

نصیرزاده درباره تایید مچ بند توسط بانوان گفت: ابتدا تایید کنم که ما هرگز نگفته ایم که بدنسازی بانوان ممنوع است. قبلا بدنسازی نداشتیم که بخواهیم محروم کنیم. هندبال، چالش تناسب اندام و بدنسازی سه رشته ای هستند که بانوان در آن فعالیت می کنند و از نظر پوشش بانوان، فدراسیون جهانی باید تایید می کرد که این اتفاق افتاده است. در فیتنس و بدنسازی علاوه بر وزارت ورزش باید مورد تایید فدراسیون جهانی هم باشند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: تاکید معاونت بانوان وزارت ورزش این بود که در مورد مچ دست بانوان بیشتر تحقیق شود و بر همین اساس به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) اقدام به برگزاری مراسمی کردیم. جشنواره چالش های مچ دستی و تناسب اندام با حضور و تایید معاونت.

نصیرزاده در خصوص هزینه های اعزام نیز گفت: منابع مالی که به ما می دهند جزو کمیته و بخشی از وزارتخانه است. از طرفی دوره هایی هستند که به صرفه نیستند. اکثر هزینه های حمل و نقل ما در حال حاضر توسط حامیان مالی پرداخت می شود.

وی در خصوص مسابقات جهانی بانوان ترکیه و حاشیه هایی که در دوره قبل در انتخاب نفرات وجود داشت، گفت: در دوره قبل اینطور نبود که چاره ای نداشتیم، دو نفر برابر بودند و یک نفر خود را فرستاد. پاسپورت با تأخیر «و به همین دلیل یک نفر دیگر اعزام شد، در این مدت کسانی را که کمیته فنی تایید کرده اند اعزام خواهیم کرد.

نصیرزاده در خصوص میزبانی این مسابقات گفت: لابی گری های گسترده ای در دنیا برای میزبانی و حتی گسترش آن به سطح روسای کمیته های ملی المپیک و رئیس جمهور وجود دارد. از طرفی ما در آسیا و جهان جایگاه قوی نداریم و نمی توانیم خانم ها را بپذیریم. به همین دلیل شرایط سخت است. با این حال ما میزبان مسابقات جهانی پرورش اندام جوانان از 18 تا 22 هازارد در تهران هستیم. یکی از شروط فدراسیون جهانی این بود که مسابقات در تهران برگزار شود چون موضوع سفر مهم بود.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید