خط و نشان جهان برای ترامپ و پمپئو/سلمان رشدی گرفتار انتقام الهی/ترامپ و پمپئو حرکت بعدی

خط و نشان جهان برای ترامپ و پمپئو/سلمان رشدی گرفتار انتقام الهی/ترامپ و پمپئو حرکت بعدی

روز جدید به شخصی که از دین مبین اسلام روی برگرداند و به مقدسات آن توهین کند مرتد فطری می گویند، یعنی فردی مانند سلمان رشدی که با وجود رد دین اسلام، در صدد توهین به آن است. مرتد فطری طبق رویه قضایی به مرگ و مرگ محکوم می شد.

روزنامه کیهان در شماره امروز خود از حمله به سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، «سلمان رشدی، نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی» که به هتک حرمت پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) پرداخته است. پس از 34 سال گرفتار انتقام خداوند شد.»

این روزنامه ضمن بازخوانی ماجرای این حمله، در بخشی از گزارش خود به «تفاوت اعدام فقهی سلمان رشدی با اقدامات تروریستی» اشاره کرد و نوشت: جریان و جبهه استکبار در رویکردی شیطنت آمیز تشبیه می کنند. اعدام فقهی تا «ترور» متعارف، به نوعی قصد دارد از اجرای احکام الهی جلوگیری کند و آن را محکوم کند، از سوی دیگر، بستن اجرای حدود الهی به معنای پیشبرد اهداف نامشروع این حرکت است، در اسلام، کشتار حرام و حرام است، اما در اعدام قضايي وضع متفاوت است و با قتل فرق دارد».

این روزنامه افزود: آنچه در فتوای امام با عنوان «اعدام» آمده است، تنها مربوط به موضوع «ارتداد» است. مرتد (اعم از فطری یا ملی) کسی است که از عقاید اسلامی خود روی برگرداند و به آن اصول پشت کند. به شخصی که از دین مبین اسلام روی برگرداند و به مقدسات آن توهین کند مرتد فطری می گویند، یعنی فردی مانند سلمان رشدی که با وجود رد دین اسلام، در صدد توهین به آن است. مرتد فطری در فقه محکوم به اعدام است و همه فقها در این مورد تقریباً اتفاق نظر دارند.

کیهان در بخشی دیگر از گزارش خود با تمجید از حمله پشت پرده به سلمان رشدی نوشت: «بعضی ها فکر می کنند این ماجرا (آمریکا یا اسرائیل) ساخته شده است. آنها به تحولات چند روز پیش در فضا اشاره داشتند که محافل آمریکایی مدعی شدند که عوامل ایرانی قصد کشتن یا ربودن جان بولتون را دارند. همچنین نقل شده است که در جریان مذاکرات وین، آمریکا با لغو برخی تحریم ها تحت عنوان تروریسم مخالف بود و با آخرین تحولات فضایی به دنبال فشار بر ایران هستند.

کیهان افزود: همان طور که تاکید شد، هرگونه تحلیلی که درباره پشت صحنه حمله به سلمان رشدی ارائه شود، اصل ماجرا (پایان زندگی مردی که حریم 1.6 میلیارد مسلمان را زیر پا گذاشته است) تغییر نمی دهد. ). هر کسی که بپذیرد نقش پیاده نظام را در ارتش وحشی غرب بازی کند، باید منتظر هزینه باشد.

کیهان در گزارش خود به شهادت سردار سلیمانی و نقش مقامات سابق آمریکا از جمله ترامپ و پمپئو اشاره کرد و نوشت: با توجه به اینکه سلمان رشدی به مدت 34 سال تحت تدابیر امنیتی نیروهای انگلیسی و آمریکایی از ترس یک حمله نظامی قرار داشت. واکنش مسلمانان به هتک حرمت به آیات قرآن و در اماکن عمومی مورد حمله قرار گرفت، از این رو دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق این کشور که تحت حمایت شدید نیروهای امنیتی زندگی می کنند. ترس از انتقام ایران به شدت نگران این موضوع خواهد بود. حمله به سلمان رشدی نشان داد که انتقام گرفتن از عاملان جنایات و جنایتکاران در خاک آمریکا کار سختی نیست و در آن صورت ترامپ و پمپئو بیشتر احساس خطر خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید