سلمان رشدی قربانی حاکمیت امام (ره) است یا سیاست آمریکا/عقب‌نشینی تنها عامل مخالفت با غرب است.


ساعت: 17:43
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۲
کد خبر: 1889501

اجرای حکم امام خمینی (ره) در مورد اعدام نویسنده موهن سطانی بدون شک نه منوط به گذشت زمان است و نه فراموش می شود، اما اینکه آیا ایشان قربانی سیاست آمریکا بوده اند یا مجری حکم امام (ره). ره) در نهایت برنده این معادله جهان اسلام و مسلمین است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها در حالی که فضای کشور در داخل مرزهای ایران نسبتاً آرام به نظر می رسد، اما رویدادهای سیاسی در عرصه بین الملل سرعت بالایی دارد و این که اکثر چاپ ها کمی غیرعادی به نظر می رسد. سیاست های آمریکا قابل مشاهده است.

اخیراً سی‌ان‌ان به نقل از وزارت دادگستری آمریکا، اتهامات جنایی علیه یک تبعه ایرانی تنظیم کرده و مدعی شده است که این شهروند ایرانی ترور جان بولتون، که به عنوان یک مقام ارشد امنیت ملی در دولت‌های ترامپ و بوش فعالیت می‌کرد، هماهنگ کرده است.

سی ان ان در گزارش خود مدعی شده است که به گفته دادستان های آمریکایی، یک شهروند ایرانی به نام «شهرام پور صافی» برای کشتن جان بولتون تلاش کرده است تا 300 هزار دلار به فردی در آمریکا بپردازد!

البته اخبار ضد ایرانی – اسلامی در هفته ها و ماه های اخیر به همین جا ختم نشد و اندکی بعد رسانه های نزدیک به آمریکا از دستگیری مردی مسلح در مقابل منزل «موسی علی نژاد» خبر دادند.

ایران اینترنشنال در گزارشی مدعی شد: خالد مهدیاف 23 ساله مسلح به کلاشینکف کامل و بیش از هزار دلار پول نقد پس از کمین دو روزه پلیس در خارج از خانه “موسی علی نژاد” دستگیر شد.


تضمین انگلیس برای جان سلمان رشدی!

صبح دیروز جمعه 30 مرداد، سرانجام در اتفاقی عجیب رسانه ها از حمله به «سلمان رشدی» نویسنده مرتد آیات شیطانی در جریان سخنرانی در نیویورک خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در حالی که سلمان رشدی خود را برای سخنرانی در محل ویژه آماده می کرد، مردی با چاقو به وی حمله کرد و با ضربات چاقو او را کشت. ساعاتی پس از انتشار این خبر، اداره پلیس نیویورک در بیانیه ای اعلام کرد که وی از ناحیه سر و گردن مجروح شده و بلافاصله برای مداوا به بیمارستان مجاور منتقل شده است.

همزمان، رسانه ها از نامشخص بودن سلامت سلمان رشدی خبر می دهند و دولت انگلیس به عنوان دولتی که از او برای انتشار کتاب توهین آمیز به قرآن و پیامبر حمایت کرده، تضمینی برای حفظ جان او داده است. در واقع، این مرتد انگلیسی-هندی تحت حمایت دولت بریتانیا بود و سالهای زیادی را در آمریکا گذراند.

انتشار کتاب آیات شیطانی نوشته سلمان رشدی که در آن آشکارا به پیامبر اسلام، قرآن و سایر پیامبران توهین می شود، واکنش های بسیاری را از سوی جوامع اسلامی در پی داشت. مسلمانان ایران، هند، بنگلادش، افغانستان، پاکستان و غیره. اعتراضات خشونت آمیز آغاز شد.


حکم تاریخی امام درباره سلمان رشدی و همه کسانی که از کتاب آیات شیطانی خبر دارند.

این در حالی است که امام خمینی (ره) به عنوان مرجع دینی مسلمانان در تصمیمی تاریخی اعلام کردند که مسلمانان هر جا نویسنده مرتد کتاب آیات شیطانی را دیدند، او را اعدام کنند.

در فرمان تاریخی امام چنین آمده است:

نام خدا


از روده بر شدن از خنده و از علیا برگشت

به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف کتاب «آیات شیطانی» که علیه اسلام و پیامبر و قرآن تنظیم، چاپ و منتشر شده است و همچنین ناشرینی که از مطالب آن اطلاع داشتند. به اعدام محکوم شده اند. از مسلمانان غیور می‌خواهم که هر جا یافتند فوراً آنها را اعدام کنند تا کسی جرات توهین به مقدسات مسلمین را نداشته باشد و هر که در این راه کشته شود انشاءالله شهید شود. همچنین اگر شخصی به نویسنده کتاب دسترسی داشته باشد ولی صلاحیت اعدام او را نداشته باشد باید او را به مردم معرفی کند تا به سزای اعمالش برسد. آرام باش و رحمت خدا و برکات.

صدور فتوای امام خمینی در سال 67 با استقبال گسترده مسلمانان جهان روبرو شد. از این رو بسیاری از رهبران شیعه و سنی کشورهای مسلمان با انتشار پیام هایی خواستار اجرای هر چه سریعتر فرمان امام خمینی شدند.

در این میان، اعتراضات روزافزون مسلمانان و فشار افکار عمومی از یک سو موجب ترس و وحشت سلمان رشدی و حامیان غربی او شد و از سوی دیگر انگلیس را مجبور به توقف انتشار، توزیع و تبلیغ این کتاب کرد. علیرغم حمایت دولت های غربی، به خصوص در انگلیس و آمریکا، سلمان رشدی همچنان قوی بود. دولت انگلیس که عزت و اعتبار خود را در حمایت از سلمان رشدی می دید، تا سال 2007 به حمایت از سلمان رشدی ادامه داد، اما این اقدام انگلیس با واکنش شدید کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان همراه شد.

سلمان رشدی سال ها در سکوت رسانه ای به سر می برد که به نظر می رسید تلاشی از سوی تبلیغات انگلیس برای انحراف توجه افکار عمومی مسلمانان از او بود تا اینکه تصمیم امام خمینی (ره) منوط به گذشت زمان و اجرای آن برای مسلمانان شد. وظیفه تلقی می شود؛ در واقع برخلاف تصور دولت انگلیس و کشورهای غربی حامی سلمان رشدی، ماجرای هتک حرمت او به مقدسات مسلمین رها نشده و نباید رها می شد.

در واقع گذشت زمان عاملی برای فراموشی قضاوت مرتدین و اهانت کنندگان به مقدسات مسلمین نخواهد بود و از آنجا که قضاوت امام خمینی (ره) شامل نویسنده، ناشر نیز می شود. و همه دست اندرکاران و از زباله های این کتاب شیطانی مطلع می شوند، دیگران نیز باید در صف منتظر بمانند.


«رشدی» قربانی سیاست صهیونیستی- آمریکایی یا مجری فرمان امام (ره) است.

در این میان وقوع حوادث مذکور که به نظر تکه های پازل و در راستای سیاست اسلام هراسی و ایران هراسی است، ایران را در معادلات جهانی برتری داده است.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تمامی این اقدامات از جمله حمله به سلمان رشدی با حمایت لابی صهیونیستی انجام می شود به طوری که در جریان مذاکرات است که هر توافقی دستخوش تغییرات و انحراف می شود. قربانی سیاست کثیف صهیونیستی-آمریکایی است یا مورد هجوم مجری فرمان امام خمینی (ره)، پیروزی در میدان بازی با ایران است و تبلیغات صهیونیستی نمی تواند مانع خوشحالی مسلمانان از درک سلمان رشدی شود. مرتد باش

این اقدام بیش از هر چیز به مدعیان حاکمیت در دنبه ثابت کرد که سیاست تقابل تنها سیاستی است که می تواند با کشورهایی که ارزش های مادی و معنوی ملت ها را نقض می کنند مقابله کند. سیاستی که قبلا به توقیف نفتکش های یونانی یا توقیف کشتی های جنگی آمریکایی در آب های خلیج فارس پاسخ داد که آمریکا را در مقابل جهان ذلیل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید