توهین کنندگان به اسلام سرنوشتی مانند سلمان رشدی خواهند داشت/انتقام از عاملان شهادت حاج قاسم قطعی است


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 1301/05/24
کد خبر: 1889853

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: به حرف کسانی گوش می دهیم که معتقدند آزادی بیان بدون آزادی اندیشه امکان پذیر است هر سیاست آزادی بیان بدون آزادی اندیشه سرنوشتی مانند سرنوشت «سلمان رشدی» خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمله یک جوان به «سلمان رشدی» نویسنده کتاب مهن آیات شیطانی خبری بود که از صبح روز جمعه بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت. شاید بتوان گفت این خبر بیش از هر چیز احساسات جریحه دار مسلمانان را از اهانتی که این مرتد به قرآن و پیامبر اسلام کرده بود را برانگیخت.

واکنش‌ها به این حادثه متفاوت بود و مقامات غربی چندین موضع را اتخاذ کردند.

برخی معتقدند وقوع این حادثه و حوادث مشابه از جمله سوء قصد به جان بولتون توسط مقامات دولت دونالد ترامپ از جمله اقداماتی است که مطابق با سیاست آمریکا و لابی صهیونیستی به بهانه ایجاد ایجاد شده است. ترس و اسلام هراسی روند مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی را از مسیر خود خارج خواهد کرد. اما برخی دیگر معتقدند حمله به «سلمان رشدی» در واقع تحقق فرمان امام خمینی (ره) در سال 67 بود که هر مسلمانی که این مرتد را در هر کجای دنیا دید، باید او را بکشد.

به هر حال مهم ترین موضوع اجرای فرمان امام راحل است که فرمودند نویسنده یا هرکسی که از تهیه و توزیع کتاب آیات شیطانی مطلع شده است اعدام شود تا شخص دیگری به آن دست نیابد. شهامت توهین به مقدسات اسلام.

به نظر می رسد این سیاست قاطع جمهوری اسلامی ایران است که در برابر هرگونه اقدام خصمانه مقابله خواهد کرد. پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، رهبر معظم انقلاب فرمودند کسانی که سلیمانی، ترامپ و امثال او را کشتند، البته انشاءالله بعد از اینکه قصاص دنیوی خود را بپردازند، جزو فراموش شدگان تاریخ خواهند بود. یعنی انتقام از فرمانده دل ها هم قطعی است، حالا باید منتظر زمان این انتقام باشیم.


کسانی که اسلام را توهین کنند بدون شک حذف خواهند شد

حسین الله کرم کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا : حمله با چاقو در نیویورک به مرتد گِل افشان از کتاب آیات شیطانی هر چند می توان آن را در چارچوب اسلام هراسی و ایران هراسی نیز تعریف کرد. ، اما از کشوری دیگر باید گفت که دنیا شاهد تحقق فرمان امام راحل بود.



وی خاطرنشان کرد: این اقدام حامل پیام مهمی برای فریب خوردگانی است که از روی استکبار به اسلام توهین می کنند یا بر ضد اسلام عمل می کنند.

الله کرم همچنین گفت: کسانی که به اسلام توهین می کنند بدانند که با تمام شدن تاریخ مصرف بدون شک حذف خواهند شد.

این استاد دانشگاه با اشاره به موضوع ترور حاج قاسم سلیمانی در عراق و وعده انتقام حتمی از قاتلان وی تصریح کرد: اگرچه ماجرای حمله به «سلمان رشدی» ابعاد مختلفی دارد که بخشی از آن به آن پرداخته شده است، اما موضوع ترور و شهادت حاج قاسم سلیمانی کاملاً متفاوت است، زیرا کشته شدن حاج قاسم در شرایطی اتفاق افتاد که وی به عنوان نماینده سیاسی ایران حامل پیامی سیاسی برای مقامات عراقی بود که توسط وی کشته شد. ارتش مرکزی آمریکا

الله کرم با بیان اینکه از نظر جمهوری اسلامی شهادت حاج قاسم یک اقدام جنگی نبود بلکه یک اقدام تروریستی بود، گفت: مسئولیت این اقدام تروریستی در خارج از مرزهای کشور بر عهده دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بود و در آنجا اگر کسانی در داخل بودند که سیاست انفعال مبنای این قتل شده است، بدون شک باید انتقام همه این عوامل را از اقدام تروریستی انجام شده در عراق گرفت. به عبارت دیگر، انتقام از افرادی که در این حادثه شرکت کرده اند اجتناب ناپذیر است و یا توسط انتقام جویان واقعی و یا پس از انقضای مدت توسط طرف های ذینفع محقق خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه امروز هم چشمش از ناآرامی کور شده و هم نفسش حساب شده است، خاطرنشان کرد: به حرف کسانی گوش می دهیم که فکر می کنند آزادی بیان بدون آزادی اندیشه امکان پذیر است، تحقق آزادی اندیشه به صورت یکپارچه و دوجانبه ضرر می کند. مفهوم منطقی آن بدون شک تفکیک آزادی بیان (که بخشی از آزادی اندیشه است) از آزادی اندیشه عمومی، معنای آزادی را مخدوش می کند و در نهایت تضاد و پارادوکسی بین این دو پدید می آید.

دیدگاهتان را بنویسید