بایدن در انتخابات ریاست جمهوری 2024 شرکت خواهد کرد

واشنگتن پست گزارش می دهد که بایدن و مشاورانش در روزهای اخیر به متحدان رئیس جمهور درباره تصمیم بایدن برای نامزدی برای دور دوم اطمینان خاطر داده اند.

این گزارش پس از مقاله هفته گذشته پولیتیکو در مورد سایر گزینه های ریاست جمهوری در میان دموکرات ها در صورت امتناع جو بایدن از نامزدی مجدد منتشر شده است.

اگرچه برنامه‌های بایدن برای سال 2024 ممکن است طی دو سال آینده تغییر کند، اما منابع نزدیک به رئیس‌جمهور گفتند که پس از روی کار آمدن در ژانویه، بایدن برای دور دوم نامزد خواهد شد. به گزارش وب سایت هیل، گمانه زنی ها در مورد اینکه آیا بایدن دوباره نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود یا خیر، به دلیل سن او و کاهش محبوبیت او در هفته های اخیر تقویت شده است.

اگر بایدن دوباره انتخاب شود، در آغاز دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۲ ساله خواهد شد. او پیش از این در ماه ژانویه به عنوان مسن ترین رئیس جمهور ایالات متحده سوگند یاد کرد. در نظرسنجی های اخیر، رضایت بایدن به دلیل شرایط اقتصادی به ویژه افزایش قیمت ها به طور پیوسته در حال کاهش بوده است.

پیش از این، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده، پس از فرار از پاسخ به آینده سیاسی جو بایدن، به ABC News گفت که هنوز هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا او دوباره در انتخابات 2024 شرکت خواهد کرد یا خیر، وجود ندارد.

بر اساس نظرسنجی وب سایت پولیتیکو و مرکز مشاوره صبح، نیمی از رای دهندگان نگران جو بایدن هستند.

بر اساس این نظرسنجی، 45 درصد از آمریکایی ها معتقدند که بایدن از نظر جسمی و روحی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری مناسب نیست.

نیل نیوهاوس، یکی از بنیانگذاران استراتژی افکار عمومی جمهوریخواه، گفت: «وقتی به بایدن نگاه می کنید، احساس می کنید که او از مسیر منحرف می شود و مرد سابق نیست.

بایدن، مسن‌ترین رئیس‌جمهور آمریکا، روز جمعه برای اولین بار پس از تصدی مسئولیت، برای معاینه پزشکی به بیمارستان والتر رید رفت و در غیاب او، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور به طور موقت ریاست جمهوری را برعهده گرفت.

کامالا هریس در نظرسنجی‌ها نیز محبوبیتی ندارد و دموکرات‌ها نشان می‌دهند که در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا پس از شکست در انتخابات ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان در ویرجینیا با چالش‌هایی روبرو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید