آیا ایلان ماسک نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را تعیین خواهد کرد؟

آیا ایلان ماسک نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را تعیین خواهد کرد؟

روز جدید ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، 9 درصد از سهام توییتر را خریداری کرد و جایگاهی را در هیئت مدیره این شرکت رسانه های اجتماعی به دست آورد. این امر به گمانه زنی ها در مورد تأثیر بالقوه آن بر روی پلت فرم دامن زده است.

ایلان ماسک چگونه می تواند نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 را تعیین کند؟ استاد دانشگاه پرینستون؛ او رئیس جمهور ایالات متحده و نویسنده کتاب «پرزیدنت دونالد ترامپ: اولین ارزیابی تاریخی» است. کتاب دیگر او نیوت گینگریچ، سقوط یک سخنران و ظهور یک حزب جمهوری خواه جدید، در سال 2020 به عنوان یکی از 100 کتاب برتر سال نیویورک تایمز انتخاب شد و بیش از هزار مقاله از او منتشر شده است. او از مؤسسه بروکینگز، بنیاد گوگنهایم، بنیاد راسل سیج، انجمن تاریخی نیویورک و مؤسسه آمریکای جدید بورسیه دریافت کرده است. او دو بار برنده جایزه دی بی هاردمن برای کتاب هایش شده است.

ماسک، یکی از مدافعان سرسخت آزادی بیان که از توییتر برای انتشار اطلاعات نادرست و تمسخر سیاستمداران استفاده می کند، قبلاً قول داده است که با این شرکت برای ایجاد “پیشرفت های قابل توجه” همکاری کند، اگرچه مشخص نبود که این برنامه ها چه خواهند بود یا خیر. یا نه .

در همین حال، برخی از محافظه کاران خواستار آن هستند که ماسک دو روز پس از بسته شدن حساب دائمی رئیس جمهور سابق، دو روز پس از یورش حامیان وی به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021، اجازه بازگشت به توییتر را داشته باشد.

«اکنون که ایلان ماسک بزرگترین سهامدار توییتر است، زمان پایان دادن به سانسور سیاسی فرا رسیده است. لوران بوبرت جمهوری خواه در توییتر نوشت: ترامپ را برگردانید. با این حال، سخنگویان توییتر گفتند که مدیریت و کارکنان شرکت، نه هیئت مدیره، تصمیم خواهند گرفت.

دسترسی بالقوه ترامپ به توییتر، با فرض اینکه رئیس جمهور سابق قصد دارد دوباره نامزد شود، می تواند تأثیر قابل توجهی بر انتخابات جمهوری خواهان در سال 2024 داشته باشد. توییتر بخشی جدایی ناپذیر از موفقیت سیاسی ترامپ بود و اگر حساب های او بازگردانده می شد، حساب های زیادی وجود داشت. اهرمی برای تضمین نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری و بهبود موقعیت خود در انتخابات عمومی.

شش ماه پس از بسته شدن حساب توییتر او، من با رئیس جمهور سابق و گروهی از مورخان دیگر که روی کتابی درباره دوران ریاست جمهوری او کار می کردند، ملاقاتی داشتم.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره ناتوانی خود در استفاده از حساب توییتر خود، که به نظر ضربه‌ای به از دست دادن دسترسی او به رسانه‌های اجتماعی بود، این مشکل را پنهان کرد و گفت که انتشار اخبار در وب‌سایتش «بسیار بهتر» است. او میداند.

با این حال، غیرقابل انکار است که حضور ترامپ در افکار عمومی پس از تعلیق حساب کاربری وی در شبکه های اجتماعی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. ماه ها پس از ملاقات ما، ترامپ شکایتی را برای بازگرداندن حساب توییتر خود تنظیم کرد (قاضی استدلال او را رد کرد و با درخواست توییتر برای انتقال پرونده فلوریدا به دادگاه منطقه ای کالیفرنیای شمالی موافقت کرد).

در همین حال، تلاش های او برای ایجاد یک پلتفرم رسانه اجتماعی جایگزین تاکنون با مشکل مواجه شده است. ترامپ برای برقراری ارتباط مستقیم با مردم به صورت غیررسمی و غیرمستقیم به توییتر متکی است.

حساب کاربری ترامپ در توییتر منبع اظهار نظرهای مداوم بوده است. او از رسانه های اجتماعی برای حمله به مخالفان خود، انتشار اطلاعات نادرست در مورد منافع سیاسی خود و تمسخر رهبران خارجی مانند رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون، استفاده می کند.

اما برای ترامپ مهم تر، روشی بود که او از توییتر برای شکل دادن به چرخه اخبار 24 ساعته استفاده کرد. خواه ترامپ از استراتژی خود آگاه بود و یا ناخودآگاه عمل می کرد، او به طور ذاتی از نحوه درگیر شدن رسانه های مدرن در جنجال، اظهارات تحریک آمیز و داستان های هیجان انگیز برخوردار بود.

ترامپ که می‌خواست بدون هیچ واسطه‌ای با هم ارتباط برقرار کند، تنها در چند کلمه در توییتر خبرهای روز را شکل داد. وقتی شما یک رهبر قدرتمند هستید که می‌خواهید تقریباً همه چیز را بگویید، چه اظهارات عجیب، چه کلمات تحریک‌آمیز یا مزخرفات ساده، مطمئن باشید که پوشش رسانه‌ها و حساب‌های شما پیگیری خواهد شد.

در واقع، کمپین مشروعیت زدایی از انتخابات 2020 تا حدی به حملات مکرر ترامپ در توییتر متکی بود و به داستان او دامن زد. آنچه در 6 ژانویه شاهد بودیم، حمله اوباش به ساختمان کنگره بود که در شبکه های اجتماعی تجمع کردند و از حساب توییتر ترامپ شعار سر دادند.

اگر ترامپ خواهان بازگشت سیاسی در سال 2024 باشد، توییتر می تواند بازی را برای او تغییر دهد. بدون دسترسی به این رسانه های اجتماعی، بازآفرینی استراتژی که او را در سال 2016 به کاخ سفید هدایت کرد، بسیار دشوار خواهد بود، به ویژه با وجود نسل جدیدی از جمهوری خواهان طرفدار ترامپ، مانند فرماندار فلوریدا، ران دی سانتیس، که آماده شروع بحث و جدل هستند. غذا را در پایگاه اجتماعی رای دهندگانش بیاندازد.

اگر حضور ماسک در هیئت مدیره توییتر به نوعی این سیاست رسانه های اجتماعی را تغییر دهد، انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان و انتخابات آتی ایالات متحده احتمالاً بسیار متفاوت به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید