توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد / توییتر: ماسک فکر می‌کند که آزاد است شرکت را نابود کند، ارزش سهام را از بین ببرد و سپس آن را ترک کند.

توییتر از ایلان ماسک شکایت کرد / توییتر: ماسک فکر می‌کند که آزاد است شرکت را نابود کند، ارزش سهام را از بین ببرد و سپس آن را ترک کند.

روز جدید توییتر پس از اینکه ایلان ماسک از قرارداد 44 میلیارد دلاری برای تصاحب این شرکت عقب نشینی کرد، رسماً علیه ایلان ماسک شکایت کرد. در شکایت توییتر آمده است: «ماسک ظاهراً معتقد است که آزاد است نظرش را تغییر دهد، شرکت را نابود کند، فعالیت‌های آن را مختل کند، ارزش سهام را از بین ببرد و سپس ترک کند.

توییتر از دادگاه ایالتی دلاور خواست تا به ماسک دستور دهد تا ادغام را با قیمت توافقی 54.20 دلار برای هر سهم توییتر تکمیل کند.

در این دادخواست آمده است: «ماسک ظاهراً معتقد است که آزاد است نظرش را تغییر دهد، شرکت را نابود کند، فعالیت‌های آن را مختل کند، ارزش سهام را از بین ببرد و سپس ترک کند.

ایلان ماسک و توییتر از زمانی که میلیاردر آمریکایی در روز جمعه اعلام کرد از قرارداد ماه آوریل خود برای خرید این شرکت عقب نشینی می کند، خود را برای یک جنگ حقوقی آماده می کنند.

برت تیلور، مدیر عامل توییتر روز سه شنبه در این شبکه اجتماعی نوشت که هیئت مدیره این شرکت در دادگاهی در دلاور شکایت کرده است تا «ایلان ماسک را در قبال تعهدات قراردادی خود پاسخگو کند».

به گزارش رویترز، دادگاه دلاور بارها به اختلافات تجاری بین چندین شرکت از جمله توییتر رسیدگی کرده است.

مالک اسپیس ایکس عصر جمعه از لغو قرارداد خود با توییتر خبر داد. او ادعا می کند که توییتر نتوانسته است اطلاعات کافی در مورد تعداد حساب های جعلی و اسپم در پلتفرم خود ارائه دهد. او قبلاً با خرید این غول رسانه‌های اجتماعی در ماه آوریل موافقت کرده بود و قول داده بود که پتانسیل آن برای “آزادی بیان” را احیا کند. اما بعداً ادعا کرد که توییتر شرایط توافق را نقض کرده است و “به نظر می رسد که اظهارات ارائه شده توسط مدیران آن نادرست و گمراه کننده بوده است.”

نمایندگان وی همچنین گفتند؛ توییتر داده ها و اطلاعات درخواست شده توسط بنیانگذار تسلا در مورد این پلتفرم – به ویژه در مورد حساب های جعلی و ربات ها را ارائه نکرده است.

در نتیجه تصمیم آقای ماسک برای ترک، سهام توییتر 7 درصد در بازار سهام ایالات متحده سقوط کرد و بسیار کمتر از 54.20 دلاری بود که او برای خرید هر سهم از این شرکت در ماه آوریل پیشنهاد داد.

دیدگاهتان را بنویسید