ایلان ماسک: روسیه این توانایی را دارد که در نیم ساعت آمریکا و اروپا را با حمله اتمی نابود کند/ استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانگی است

ایلان ماسک: روسیه این توانایی را دارد که در نیم ساعت آمریکا و اروپا را با حمله اتمی نابود کند/ استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانگی است

روز جدید : ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی با اشاره به اینکه روسیه توانایی این را دارد که آمریکا و اروپا را با حمله اتمی در نیم ساعت نابود کند، گفت: استفاده از چنین تسلیحاتی دیوانه کننده است، اما به همان اندازه دیوانه است که کسی چنین سلاحی را انجام دهد. یک موقعیت.

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، ایلان ماسک، تاجر آمریکایی و موسس شرکت‌های اسپیس ایکس و تسلا روز شنبه اظهار داشت که روسیه در صورت تمایل، توانایی نابودی آمریکا و اروپا را با یک هسته‌ای دارد. حمله اسلحه در نیم سال ساعت را نابود کنید.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: روسیه قادر است با حمله اتمی در کمتر از نیم ساعت آمریکا و اروپا را به طور کامل نابود کند… و بالعکس. شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از مردم در مورد آن نمی دانند.

ماسک تاکید کرد که استفاده از چنین سلاح‌هایی دیوانه‌کننده خواهد بود، اما او گفت که به همان اندازه دیوانه‌وار است که هر کسی درگیر چنین موقعیتی شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز جمعه تاکید کرد که “قرار دادن هر نیروی نظامی در رویارویی مستقیم با ارتش روسیه گام بسیار خطرناکی است که می‌تواند به یک فاجعه جهانی منجر شود” و ابراز امیدواری کرد که هیچ کس وارد چنین رویارویی نشود. انجام ندهید

یک روز پیش از آن، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که هر چه بیشتر آمریکا در درگیری در اوکراین مداخله کند، خطر ایجاد درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای با پیامدهای فاجعه‌بار بیشتر می‌شود.

هفته گذشته، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین پیشنهاد کرد که ناتو حملات پیشگیرانه را علیه روسیه انجام دهد. به گفته وی، این امر برای جلوگیری از استفاده مسکو از سلاح های هسته ای ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید