دشمن همیشه به این فکر می کرد که اتحاد و استقلال ما را از بین ببرد


ساعت: 16:12
تاریخ انتشار: 1301/07/12
کد خبر: 1901259

وزیر فرهنگ و رهبری با بیان اینکه دشمن همواره به فکر نابودی وحدت و استقلال ما بوده است، گفت: بهترین ابزار در جنگ تبیین هنر با ابزارهای مختلف مانند سینما و موسیقی است. مثلاً مجید تعظمی با خلق آثار درجه یک خدمت بزرگی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر سه شنبه (21 مهر) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سالن سینمای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، به استقبال هفته دفاع مقدس گفت. آن‌ها ندیده‌اند و آنچه را که امروز در رفتار نوجوانان و جوانان خود در خیابان‌ها و تجمع‌هایی که این روزها می‌شود شاهد هستیم، در واقع ناشی از غفلت ماست، زیرا نتوانستیم پیام انقلاب و این را به آنها برسانیم. وظیفه بر دوش ما بود

وی با اشاره به معنای جهاد در توضیحی که از سوی رهبر معظم انقلاب بیان شد، یادآور شد: آنچه امروز دشمن به دنبال آن است، جلوگیری از درخشش انقلاب اسلامی است. به همین دلیل در اتفاقات اخیر سعی کرد نقش انقلاب را کمرنگ جلوه دهد. البته حرکت دشمن باعث ترس آنها شد، زیرا انقلاب اسلامی در حال گذار از منطقه ای به جهانی است. پتانسیل های ما نیز در حال واقعی شدن است و ایران اسلامی ما را می توان در مقیاس جهانی ارتقا داد.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی با بیان اینکه تجارت بین المللی ما در دولت سیزدهم چند برابر شده است، گفت: این در حالی است که بسیاری از عهدنامه ها از 200 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی منجر به جدایی مناطق از کشورمان شد.

وی همچنین تصریح کرد: در میان همه افتخارات جمهوری اسلامی همین که تمامیت ارضی و وحدت ملی را حفظ کرده ایم برای انقلاب ما کافی است. اگر انقلاب اسلامی ایران نبود، کشور ما تجزیه شده بود.

اسماعیلی با بیان اینکه دشمن همیشه به این فکر می کرد که وحدت و استقلال ما را از بین ببرد، گفت: بهترین ابزار در جنگ تبیین هنر با ابزارهای مختلف مانند سینما و موسیقی است. مثلاً مجید تعظمی با خلق آثار درجه یک خدمت بزرگی کرده است.

وی بیان کرد: در حال ساخت بنیاد هنری، فرهنگی، سینمایی و رودکی هستیم تا کارهایی که در گذشته انجام نشده را تا حدودی جبران کنیم.

یکی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با محکومیت رفتار دولت عربستان گفت: سعودی ها مدعی حقوق بشر هستند اما تا به امروز هیچ یک از آنها شهادت ده ها دختر افغان را محکوم نکرده اند و بدانند که ایران متکی است. اراده قوی مردم و تا به امروز او از گذرگاه های مختلف عبور کرده است. فرزندان این مرز و بوم تا امروز نگذاشته اند که یک چیز از خاک کشور جدا شود.

اسماعیلی ادامه داد: یکی از وظایف ما این است که اجازه ندهیم خواب بد دشمن تعبیر شود. ما تا امروز راه سختی را پیموده ایم و دشمن در این سال ها خیلی جنگیده است.

وی یادآور شد: هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر پای وحدت ملی و تمامیت ارضی ایستاده اند و امیدواریم آوازه شوکت ایران به سراسر جهان برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با تقدیر و تشکر از همه ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر، هفته دفاع مقدس را یک هفته دانست. جدول خواندن رویدادهای بزرگ، اتفاق افتاده در کشور.

در بخشی دیگر از این مراسم حسین حاجی فرمانده ناحیه بسیج وزارت فرهنگ و رهبری گفت: نباید شایستگی اهالی فرهنگ و هنر کشورمان مغلوب نظرات اصحاب رسانه شود. هنرمندان ما نباید در جنگ رسانه ای غرب از آرمان های انقلاب و دفاع مقدس کوتاه بیایند و زیباترین هنرشان نشان دادن مدیریت فرهنگی و هنری هنرمندانه است.

در پایان این مراسم از تعدادی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین شهدا با حضور محمدمهدی اسماعیلی تجلیل شد.

همچنین از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه همچون ابراهیم اصغری (کارگردان)، مهران رجبی (بازیگر)، مهدی فکیه (بازیگر)، مرتضی قمری وفا (فعال رسانه)، محبوبه معراجی پور (نویسنده دفاع مقدس) و تعدادی از رزمندگان مدیران ممتازی چون حسین طلبی، مسعود حقی، حسین سیفی، محمدرضا فرجی، عبدالحسین پیشان، نصرت الله مرادی و محمدرضا احسنت بودند.

دیدگاهتان را بنویسید