احتمال عصر یخبندان برای توییتر/ آیا ماسک این شبکه اجتماعی را آفلاین خواهد کرد؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خرید توییتر توسط ایلان ماسک نه تنها نام او را در صدر اخبار در چند ماه گذشته قرار داده است، بلکه خشم کارمندان و عموم مردم را نیز برانگیخته است. در سالگرد یک ماهه رهبری او، آینده توییتر هرگز تاریک تر به نظر نمی رسید.

خریدی با پیچ و تاب های فراوان

ایلان ماسک با تصاحب 9.1 درصد از سهام در آوریل 2022 به بزرگترین سهامدار توییتر تبدیل شد. سپس دعوت به عضویت در هیئت مدیره این رسانه اجتماعی را رد کرد. سپس در ماه آوریل، او تصرف خصمانه شرکت را آغاز کرد و پیشنهاد خرید آن را به قیمت 44 میلیارد دلار داد که هیئت مدیره به اتفاق آرا آن را پذیرفت.

در اقدامی غیرمنتظره در ماه ژوئیه، تاجر تسویه حساب را رد کرد و گفت که توییتر آمار دقیقی از داده های موجود، به ویژه تعداد حساب های جعلی در این پلت فرم ارائه نکرده است. مرتکب نقض آشکار قرارداد شد.

توییتر از ماسک شکایت کرد. اما تنها چند هفته قبل از شروع محاکمه در اکتبر، او دوباره مسیر خود را تغییر داد و سرانجام در 27 اکتبر تعطیل شد و پس از اخراج مدیران ارشد روز بعد، مدیرعامل توییتر شد. پس از این اتفاق، او با ادعای آزادی مطلق بیان، قول داد که یک هیئت نظارت بر محتوا ایجاد کند تا در مورد تصمیمات محتوای اصلی تصمیم بگیرد و حساب ها را بازیابی کند.

14011011000648 Test PhotoN خبر خاکستری

اخراج بی رحمانه کارکنان

ایلان ماسک نیمی از 7500 کارمند توییتر را یک شبه و اندکی پس از اخراج مدیران ارشد این شرکت و معرفی خود به عنوان مدیرعامل، اخراج کرد. انبوهی از کارمندان ناراضی برای ابراز نظر و انتشار نظرات خود به رسانه ها هجوم آوردند. خراب کردن لپ‌تاپ‌ها، اخراج کارکنان از جلسات و قفل کردن آنها در دفاتر تنها برخی از روش‌های اخراج وحشیانه در توییتر است که خشم را برانگیخته است.

باقی کارمندانی که باقی مانده‌اند ایمیلی از مدیرعامل در ساعت 2 بامداد دریافت کردند که به کارکنانش هشدار داده بود “ساعت‌های طولانی و کار فشرده ادامه خواهد داشت و هرکس با نظرات او مخالف باشد 3 ماه حقوق دریافت می‌کند و اخراج خواهد شد.” دور’. 1200 کارمند دیگر روز بعد کار را ترک کردند.

از زمانی که آنها مدیریت شدند، نیمی از 100 تبلیغ کننده برتر توییتر به طور کامل تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کردند. ایلان ماسک با اخراج بیش از نیمی از سرمایه فکری توییتر تلاش کرد تا رکود اقتصادی پیش روی شرکت را کاهش دهد.

به نظر می رسد ماجرای اخراج کارکنان توییتر همچنان ادامه دارد و ایلان ماسک طی چند روز گذشته اخراج کارکنان سیاست عمومی را آغاز کرده است. او اخیراً در توییتی اعلام کرد که به محض اینکه فردی احمق را پیدا کند که به عنوان مدیرعامل توییتر انتخاب شود، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند و به کارهای دیگری مانند نرم‌افزار و سرورها رسیدگی می‌کند.

کارکنان؛ هزینه ای که باید کاهش یابد!

مشاهده کارکنان به عنوان هزینه اضافی برای شرکت می تواند به کاهش کاهش ترازنامه توییتر کمک کند. اما در دراز مدت اثر خود را به عنوان یک نکته منفی نشان خواهد داد. زیرا مشکل واقعی بی اعتمادی فزاینده به توانایی ماسک در مهار سخنان نفرت انگیز در پلتفرم و جلوگیری از تبدیل شدن توییتر به کانون بحث و جدل است. همچنین، یک شرکت با ایجاد کار زیاد و پرداخت ناکافی نمی تواند بالاترین استاندارد خدمات را ارائه دهد. کاهش تعداد کارمندان به منظور کاهش هزینه ها باعث کاهش کیفیت خدمات و در نتیجه عدم سفارش آگهی دهندگان می شود.

14011011000637 Test PhotoN خبر خاکستری

از سوی دیگر، سازمان‌های اطلاعاتی مانند سیا و وزارت دفاع آمریکا، توییتر را برای سانسور توییت‌هایی که مخالف سیاست‌های آن‌ها در رابطه با جنگ اوکراین است، تحت فشار قرار داده‌اند. این در حالی است که این سازمان ها مدعی هستند روس ها حساب کاربری ایجاد کرده اند و در آنجا فعالیت های ضد اوکراینی انجام می دهند.

بزرگترین بازنده تاریخ

ایلان ماسک که به عنوان ثروتمندترین مرد جهان شناخته می شد، اخیرا توانست رکورد بزرگترین ضرر مالی جهان را بشکند. بر اساس گزارش های منتشر شده توسط بلومبرگ و فوربس، برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت کالاهای لوکس لویی ویتون، جایگزین ایلان ماسک شده است. این میلیاردر از نوامبر 2021 تا کنون 182 میلیارد دلار (150 میلیارد پوند) ضرر کرده است که عمدتاً به دلیل کاهش قیمت سهام تسلا بوده است. این ماسک رکورد در کتاب گینس ثبت شده است.

گینس خاطرنشان کرد که اگرچه تعیین رقم دقیق خسارت تقریباً غیرممکن است، اما برخی از رسانه ها تخمین می زنند که او بیش از 200 میلیارد دلار ضرر کرده است. رکورد قبلی زیان 58.6 میلیارد دلاری سرمایه گذار ژاپنی ماسایوشی سان در سال 2000 بود.

اما آینده نه چندان روشن…

به نظر می‌رسد ماسک بیشتر تحت تأثیر گفته‌هایش درباره آزادی بیان است و تا زمانی که به وعده‌هایش عمل نکند نمی‌توان به او اعتماد کرد. زمانی که او توییتر را تصاحب کرد، قول داد که یک هیئت نظارت بر محتوا ایجاد کند، که هنوز ایجاد نشده است.

توییتر تیک آبی را برای تأیید حساب به سیاستمداران، روزنامه نگاران و افراد مشهور می دهد. از سوی دیگر، بازگردانی برخی از حساب‌های مسدود شده (مانند حساب ترامپ) بر این اکوسیستم تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اگر تبعیض یا تحریک به خشونت را در زندگی روزمره خود تحمل نمی کنیم، چرا باید آن را به صورت آنلاین تحمل کنیم؟ نمونه های زیادی می بینیم که عده ای با سوء استفاده از رسانه ها مردم را تحریک می کنند.

به نظر می رسد ماسک هر کاری می کند تا آچاری را به چرخ دنده های زیرساخت توییتر بیندازد. او کارمندانی با دانش سازمانی بالا را اخراج کرده و تیم های آشنا به سیاست های پیچیده حقوقی و حریم خصوصی توییتر و اجرای آنها را حذف کرده است. مهندسان فعلی و سابق توییتر به طور علنی و خصوصی ابراز نگرانی کرده اند که ثروتمندترین مرد جهان در حال اتخاذ تصمیماتی است که می تواند باعث فروپاشی ساختاری توییتر و آفلاین شدن آن در زمان های اوج شود.

دیدگاهتان را بنویسید