میرسلیم: برای نجات گمراهان گرفتار در توییتر به این شبکه اجتماعی آمدم/ گرانی مردم را واقعاً فقیر کرد/ نگاه قالیباف به مجلسی پادگان است.

میرسلیم: برای نجات گمراهان گرفتار در توییتر به این شبکه اجتماعی آمدم/ گرانی مردم را واقعاً فقیر کرد/ نگاه قالیباف به مجلسی پادگان است.

میرسلیم در خصوص پرونده فساد مطرح شده در دوره شهرداری آقای کلیباف نیز گفت: رشوه برای اخذ رای بوده که مبلغ 65 میلیارد تومان در سال 1395 بابت تجمیع رد و بدل شده و مبلغ مذکور بین سازمان های هلدینگ یاس بوده است. ، تجارت نوین و یکی از نمایندگانی که در کمیته سازندگی و مسئولیت گروه تحقیق و تفحص با وی بود مبادله شد.

جواد مرشیدی: مصطفی میرسالم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مجلس یازدهم و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از جمله فعالان فضای مجازی است که مواضعش اغلب واکنشی و اغلب رهبری است. به تفکر انتقادی وی در کافه خبر خبرآنلاین ضمن دفاع از مواضع خود به برخی انتقادات از منتقدانش پاسخ داد.

قسمت هایی از این گفتگو را البته با در نظر گرفتن این نکته که در روزهای آینده مشروح این گفتگو منتشر خواهد شد، بخوانید.

من طرفدار فیلترینگ هستم

این نماینده مجلس درباره تناقض فعالیت خود با برخی مسئولان در شبکه اجتماعی توئیتر همزمان با فیلتر شدن این پیام رسان به مردم گفت: این یک ممیزی است و در حال حاضر بسترهای داخلی ما بسیار خوب کار می کنند و پست می گذارند. در توییتر هم موارد بد وجود دارد، هم موارد خوب و باید از آنها جلوگیری کرد. او معتقد است که دلیل فیلتر شدن توییتر به این دلیل است که بیشتر محتوای آن برای کشور مضر است و تصمیم گرفته شده که جلوی آن محتوا فیلتر شود. مقامات همچنین از توییتر برای هشدار دادن به کسانی که در دام دشمن افتاده اند استفاده می کنند. وی در پاسخ به این سوال که برای نجات افراد متوهم گرفتار توییتر در این شبکه اجتماعی فعال هستید؟ گفت: بله، البته. ما باید. کار در توییتر اغوا کننده است. من به توییتر می آیم تا به کسانی که فکر می کنند با من مخالف هستند بگویم، شما مخالف نیستید، شما دچار توهم هستید. وی خود را حامی فیلترینگ معرفی کرد و افزود: ممیزی لازم است چون نمی توانیم در را باز بگذاریم، مردم هم می توانند از فیلترشکن ها برای انجام کار درست استفاده کنند.

قالیباف و هیئت مدیره مستقل محسوب می شوند

میرسلیم در بخشی دیگر درباره کلیباف گفت: با وجود اینکه باور نداشتم رئیس جمهور شود، اما برای کمک به او روزی پیشنهادهایم را به او ارائه دادم و گفتم خوب است از افرادی که باتجربه و سرشناس هستند استفاده کنیم. گروه های مشاوره ای مختلف برای خود تشکیل دهید و قبل از اقدام از نظرات مشورتی آنها استفاده کنید. او چند ملاقات با افراد مشهورتر داشت، اما بعد متوقف شد. یعنی رئیس مجلس و کمیته رئیسه از هیئت مستشاری خبرگانی که در مجلس حضور داشتند و مستثنی محسوب می شدند استفاده نکردند. وی در پاسخ به این سوال که آیا نگاه کلیباف به مجمع پادگان مناسب سلسله مراتب است، گفت: بله قطعا تا حدودی تاثیرگذار هستند و حتی من در مقطعی اعتراض داشتم. به او هشدار دادم که همزمان رهبر و فرمانده نیستید در را ببندید تا کسی نرود چون برخی از نمایندگان می خواهند بروند و مسدود می شود و این حق آنهاست، نمی توانند به زور در را ببندند. .close برای جلوگیری از تکرارها.

SUV ها نتیجه تخصص بودند

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نمایندگان مجلس گفت: زمانی که بحث استیضاح وزیر مطرح شد، این جیپ ها را که قدمت آن دو سال پیش است را به عنوان یک موضوع جدید مطرح کردند و اصلا ربطی به آن نداشتند. البته من فکر می کنم یک مقدار بی صداقتی در این مورد وجود داشت و فکر می کنم طبق لیست ما حدود 150 نفر از این امتیاز استفاده کردند، البته همه آنها نماینده مجلس نبودند، نمایندگان مستقیماً درگیر نبودند و ماشین خریدند. نام خانواده و بستگان آنها.

با سیاست های اعمال شده توسط دولت، کنترل تورم دشوار است

میرسلیم درباره گرانی گفت: گرانی مردم را واقعا فقیر می کند و با سیاست های دولت کنترل گرانی سخت است.

دولت رئیس جمهور نتوانست طرح قانون انتخابات را ارائه کند

میرسلیم در خصوص اصلاح قانون انتخابات به خبرآنلاین گفت: متأسفانه از سال 95 نتوانستیم این قانون را به شکل مناسب تری تنظیم کنیم و در نهایت دولت لایحه ای صادر نکرد و در قالب پیشنهادی آمد. کمیته. با اینکه دولت علاقه مند بود اما معطل شد، اما در سال 1395 زمانی که آقای رحمانی فضلی وزیر کشور بودند به آنها یادآوری کردم در حالی که سیاست های کلی به شما ابلاغ شده بود چرا تغییر نمی کنید؟ آنها گفتند که روی آن کار می کنند، اما به نظر می رسد این اصلاحیه تا سال 1400 انجام نشده است.

وی با بیان اینکه این اصلاحیه کار آسانی نبود اما با توجه به اینکه سیاست های آن تبیین شد، می توانیم قانون جامع مفیدی تهیه کنیم، افزود: از جمله نکات مهمی که در قانون اول مورد توجه قرار نگرفته و در این مورد مورد توجه قرار نگرفته است. حوزه انتخابیه چند نماینده، ما حدود 174 حوزه داریم که یک نماینده برای مجلس انتخاب می شود که از نظر انتخاباتی مشکلی نیست (منظورم نه از نظر سیاسی و غیره) اما برای حوزه هایی که دارای مشکل هستند. دو تا 6 نماینده برای مراکز استان ها و به ویژه تهران که 30 نماینده دارد، داشتند که متاسفانه در این طرح اخیر تصمیم درستی گرفته نشد. لایحه دولت آقای رئیسی هم تهیه نشد، دولت ایشان نتوانست لایحه ای برای این دو سال تهیه کند که البته می توان به ضعف پایگاه کارشناسی اشاره کرد، در مجموع نمایندگان مردم به چیزی علاقه دارند که تا حد زیادی وجود دارد. برای منافع آنها تایید شده است. نمايندگان مردمي موجود علاقه مند هستند و سعي مي كنند به گونه اي راي بدهند كه ضرري به آنها نرسد و اين امري است كه طبيعي مي شود. میرسلیم معتقد است که منهای آن قسمت از انتخابات تناسبی که برای تهران پیش بینی شده است، بقیه موارد دارای بخش های خوبی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید