ایلان ماسک قرارداد خرید توییتر را لغو کرد

ایلان ماسک قرارداد خرید توییتر را لغو کرد

روز جدید ثروتمندترین مرد جهان ضمن لغو قرارداد عظیم خرید توییتر، این شرکت را به نقض برخی مفاد قرارداد بین دو طرف متهم کرد.

وکلای ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا موتورز، در پیامی به مدیر ارشد حقوقی توییتر که نسخه‌ای از آن روز جمعه به وقت محلی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارسال شد، گفتند که او قراردادی را امضا کرد. او این قرارداد را لغو کرد. خرید 44 میلیارد دلاری این شرکت.

به گفته وکلای این کارآفرین و سرمایه دار آمریکایی، وی تاکید می کند که شرکت توییتر بر خلاف مفاد قرارداد به درخواست های متعدد برای ارائه اطلاعات اکانت های جعلی یا ناخواسته در این شبکه اجتماعی پاسخ داده است که مشکل بزرگی برای این شبکه اجتماعی است. عملیات شرکت به صورت کوتاه یا شکست در نظر گرفته می شود.

این وکلا تاکید کردند که توییتر گاهی درخواست های ماسک را نادیده می گیرد، گاهی به دلایل غیرموجه آنها را رد می کند و گاهی ادعا می کند که با این درخواست موافقت می کند، اما همچنان اطلاعات ناقص یا غیرقابل استفاده را در اختیار او قرار می دهد.او این شرکت را به نقض تعهدات قراردادی خود متهم کرد.

به دنبال این اقدام ماسک که ثروتمندترین مرد جهان محسوب می شود، سهام توییتر در معاملات پس از ساعت کاری شش درصد کاهش یافت.

در همین حال، توییتر و ایلان ماسک بیش از دو ماه پیش در بیانیه ای مشترک اعلام کردند که هیئت مدیره این شرکت با فروش آن به سرمایه دار آمریکایی در معامله ای به ارزش 44 میلیارد دلار موافقت کرده است.

با این حال، در هفته‌های اخیر، ثروتمندترین مرد جهان نگرانی‌های خود را بدون ارائه شواهد روشنی مبنی بر وجود حساب‌های جعلی و هرزنامه‌ها در توییتر بیش از آنچه مدیریت این شرکت به طور علنی فاش کرده است، ابراز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید