ایلان ماسک توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید

ایلان ماسک توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خرید

روز جدید ثروتمندترین مرد جهان بالاخره توانست با قراردادی ده ها میلیارد دلاری یکی از تاثیرگذارترین شبکه های اجتماعی جهان را بخرد.

توییتر امشب (دوشنبه) بیانیه مشترکی را با ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا موتورز منتشر کرد که در آن با فروش این شرکت به کارآفرین و سرمایه دار آمریکایی در قراردادی 44 میلیارد دلاری موافقت کردند.

بر اساس این قرارداد، سهامداران توییتر 54.20 دلار به ازای هر سهم دریافت خواهند کرد که 38 درصد افزایش در ارزش سهام این شرکت در بازارهای مالی نسبت به روز قبل از اینکه ماسک به بزرگترین سهامدار تبدیل شود.

ماسک در بیانیه‌ای مشترک گفت: «آزادی بیان سنگ بنای دموکراسی مؤثر است و توییتر میدان دیجیتال شهر است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشریت مورد بحث قرار می‌گیرد».

ثروتمندترین مرد جهان نیز درست پیش از اعلام خرید توییتر در پیامی توئیتری به توافق با این شرکت اشاره کرد و نوشت: امیدوارم بدترین منتقدان من هم در توییتر باقی بمانند، زیرا آزادی بیان یعنی همین.

گفتنی است، سه هفته پیش اعلام شد که ماسک در 14 مارس سال گذشته (14 مارس 1400) با خرید بیش از 9 درصد از سهام، بزرگترین سهامدار توییتر شد، اما همچنان از حضور در هیئت مدیره شرکت خودداری کرد. مدیران آن شرکت، زیرا در صورت وجود، نمی تواند بیش از 15 درصد از سهام خود را به عنوان عضو هیئت مدیره در اختیار داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید