کاخ سفید؛ نمی توان گفت که به لبه پرتگاه نزدیک شده ایم، اما به دنبال گزینه های دیگری برای ایران هستیم

کاخ سفید؛  نمی توان گفت که به لبه پرتگاه نزدیک شده ایم، اما به دنبال گزینه های دیگری برای ایران هستیم

روز جدید جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفت: «رئیس‌جمهور به صراحت گفته و از اعضای دولتش خواسته است تا گزینه‌های دیگری را برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی تسلیحات هسته‌ای بررسی کنند، زیرا می‌دانیم که هیچ مشکل خاورمیانه با ایران مجهز به سلاح هسته ای به راحتی حل نخواهد شد. به گفته کربی، نمی توان گفت که به لبه پرتگاه نزدیک شده ایم.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری تلفنی گفت: «رئیس‌جمهور به صراحت گفته است و از اعضای دولت خود خواسته است تا گزینه‌های دیگری را برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های خود بررسی کنند. سلاح های هسته ای زیرا می دانیم که هیچ مشکلی در خاورمیانه با ایران مجهز به سلاح هسته ای به راحتی قابل حل نیست. فکر می‌کنم حتی می‌توانید بگویید، و درست می‌گویید، که یک ایران مجهز به سلاح هسته‌ای، مقابله با مشکلاتی را که از سوی ایران می‌آید بسیار دشوارتر می‌کند.

کربی تکرار کرد که هیچ چیز در مورد تعهد رئیس جمهور برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای تغییر نکرده است.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در عین حال افزود: به دنبال واکنش ایران به پروژه پیشنهادی اتحادیه اروپا، همچنان شکاف هایی بین تهران و واشنگتن وجود دارد.

وی ادامه داد: دیپلمات های ما هنوز برای رسیدن به توافق کار دارند و تعهد ما برای رسیدن به توافق کاهش یافته است.

کربی افزود: «من نمی‌توانم به شما بگویم که توافق چه زمانی اجرا می‌شود، وقتی توافق حاصل شد، همه ما از آن مطلع خواهیم شد. «مذاکرات به این سو و آن سو می روند. ما همچنان به دنبال پایبندی کامل به برجام هستیم.»

به گفته کربی، نمی توان گفت که به لبه پرتگاه نزدیک شده ایم.

این مقام ارشد رسانه ای شورای امنیت ملی آمریکا در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه وی به مقامات تهران در خصوص اقدام یکجانبه علیه برنامه هسته ای جمهوری اسلامی هشدار داده است، گفت: آمریکا همواره ثابت کرده است که قوی ترین حامی اسرائیل در این زمینه است. دفاع و تهیه تجهیزات.”

کربی با اشاره به سفر اخیر جو بایدن به اسرائیل و بازدید از سیستم دفاع هوایی گنبد آهنین و همکاری سیستم های لیزری، گفت: این نشانه حمایت و تعهد شخصی رئیس جمهور آمریکا به حفظ توانایی اسرائیل برای دفاع است و من این کار را نخواهم کرد. فرضیات در مورد ایران.”

وی ادامه داد: بایدن به صراحت گفته است که اجازه نخواهد داد جمهوری اسلامی به سلاح هسته‌ای دست یابد. او در این مورد جدی است. از سوی دیگر، او قویا معتقد است که بهترین راه برای انجام این کار از طریق دیپلماسی است و به همین دلیل است که ما سخت تلاش می کنیم تا برجام را احیا کنیم، این راهی است که ما ترجیح می دهیم.»

دیدگاهتان را بنویسید