آمریکا در لبه پرتگاه است/ رژیم های سعودی و صهیونیستی با ایجاد مشکل در ایران در تلاش برای زنده ماندن هستند


ab43a29a 31b6 4b4e 87ad a614fe8d6332 خبر خاکستری


صاحب نیوز: کدام کشورها تلاش می کنند ایران را خطرناک جلوه دهند؟

– اینکه یک مشکل داخلی مثل دستگیری یک زن در ایران که در همه کشورهای دنیا به همین شکل اتفاق می افتد، به یکباره به مشکل رسانه های جهان تبدیل می شود، این یک موضوع عادی نیست، زیرا مرگ یک نفر بدون توجه به آن. اینکه چطور شد، نباید به موضوع روز همه رسانه های دنیا تبدیل شود، اما اینکه همه مقامات غربی درباره این موضوع صحبت می کنند و مثلا در سازمان ملل مطرح می شود، نشان از پروژه ای دارد که توسط آن طراحی شده است. صهیونیست ها و اجرای آن توسط دولت های انگلیس و آمریکا انجام می شود و هزینه ها را عربستان سعودی، امارات و کویت تامین می کنند.

از سوی دیگر آمریکا که نمی تواند مستقیما وارد این جریان ها شود از جنگ نرم، شناختی یا ترکیبی برای آسیب رساندن به ایران و همکاری با رژیم های صهیونیستی و سعودی استفاده می کند.

از نظر فیزیکی، سازمانی و مالی رژیم سعودی این کار را انجام می دهد و دلایل زیادی برای اثبات این ادعا وجود دارد، از جمله سخنان مقامات سعودی از خود محمد بن سلمان گرفته تا مقامات فعلی و سابق سازمان اطلاعات و امنیت عربستان که ما رهبری می کنیم. جنگی که به ایران منتقل خواهیم کرد. همچنین اخیراً یکی از مقامات امنیتی عربستان اعلام کرده است که ما سال ها این برنامه را دنبال می کنیم و اکنون از اقدامات مخرب و ایجاد ناامنی به ویژه در استان های مرزی مانند کردستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و … نتیجه گیری می کنیم. پسندیدن.


– صاحب نیوز: چرا رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به دنبال ناراحتی ایران هستند؟

– هر دو رژیم صهیونیستی و سعودی با بحران های متعدد و چندوجهی مواجه هستند و احتمال نابودی آنها در میان مدت وجود دارد. علاوه بر مشکلات داخلی، زیرساختی و اجتماعی در درون این رژیم ها که بقای آنها را زیر سوال می برد، آنها با جنگ مسلحانه و تهدیدهای خارجی نیز مواجه هستند، مثلاً رژیم صهیونیستی با مقاومت مردم غزه، با جوانان مسلح کرانه باختری رود اردن. رودخانه اردن و همچنین احتمال درگیری نظامی حزب الله لبنان بر سر مرزهای آبی و منابع گازی شرق مدیترانه و این جدا از تهدیدات ایران برای رژیم صهیونیستی است.

اما رژیم سعودی و صهیونیستی ایران را دشمن می دانند تا مشکلات داخلی خود را به ایران نسبت دهند.


ebf85592 cd8f 43ca 94f4 c3c70c142d3b خبر خاکستری


– صاحب نیوز: عربستان سعودی چگونه از جنگ با ایران سود می برد؟

– عربستان با مشکلات داخلی زیادی دست و پنجه نرم می کند. از اختلافات در خانواده آل سعود و درگیری بین فرزندان سلمان و پسرعموهایشان گرفته تا اکثریت مردم عربستان خواستار دموکراسی و حق تعیین سرنوشت و تعیین سرنوشت هستند. عربستان یکی از معدود دولت هایی است که در 100 سال گذشته حتی یک انتخابات برگزار نکرده است و این موضوع جایگاه و بنیان رژیم سعودی را به شدت زیر سوال می برد.

اما بزرگترین بحران برای این کشور جنگی است که در یمن ایجاد کردند و اکنون هفت سال است که رژیم آل سعود درگیر جنگ یمن است تا اینکه آتش بس بین عربستان و یمن برقرار شود و احتمال شعله ور شدن دوباره این جنگ وجود داشته باشد. که عربستان را در برابر موشک ها و پهپادهای یمنی آسیب پذیرتر خواهد کرد. یمنی ها در رژه اخیر خود توان بالای موشکی و پهپادی خود را آشکار کردند، بر این اساس طبیعی است که در صورت وقوع جنگ، مراکز استراتژیک عربستان اعم از تاسیسات صادرات نفت و امثال آن آسیب جدی ببینند.

همچنین عربستان سعودی در 100 سال گذشته هزاران گروه تروریستی را در کشورهای جهان اسلام به ویژه در همسایگان خود تجهیز کرده است و این بدان معناست که آنها به این استراتژی اعتقاد دارند که بقای آنها در ایجاد هرج و مرج در کشورهای همسایه است. عربستان از بسیاری از گروه‌های وهابی به لحاظ عقیدتی، مالی و تسلیحاتی حمایت می‌کند و یکی از محصولات این تعداد را می‌توان در جنگ لیبی، سوریه و کودتاهایی که عربستان در سودان، مصر، اردن و ترکیه ایجاد کرد، دید. همه اینها نشان می دهد که اقدامات عربستان شامل همه کشورها می شود اما اکنون تمرکزش روی ایران است.


– صاحب نیوز: چرا آمریکا مستقیما وارد جنگ با ایران نشد؟

– دلیل این مشکل این است که دولت آمریکا در شرایطی قرار دارد که توانایی و تمایل کمتری برای ورود مستقیم و آشکار به بحران های جدید به ویژه در غرب آسیا دارد، در شرایطی که دو رژیم سعودی در عربستان و رژیم صهیونیستی. رژیم در فلسطین اشغالی آنها در این زمینه ها مهارت دارند و آشکارا در این زمینه ها علیه ایران موضع گیری می کنند.

رژیم صهیونیستی بارها ایران را به حمله مسلحانه و نظامی تهدید کرده و در انجام عملیات تروریستی نیز مجرب است. رژیم آل سعود همچنین سابقه طولانی در تجهیز گروه های تروریستی وهابی دارد، بنابراین در حالی که عربستان و رژیم صهیونیستی در صحنه هستند، دولت آمریکا مستقیما سلاح و تجهیزات را به ایران منتقل نخواهد کرد.

آمریکا همزمان با سه بحران بزرگ مواجه است، یکی بحران اقتصادی و اجتماعی از جمله تورم 9 درصدی و بیکاری در آمریکا، دوم بحران اوکراین است که آمریکا داوطلبانه بهای جنگ را به آمریکایی ها تحمیل کرد. اقتصاد. در یک جنگ غیرمستقیم، آمریکا رسماً از نیروهای زلنسکی در اوکراین از نظر مالی و تسلیحاتی حمایت می‌کند و در کنگره آمریکا بودجه مالی مالیات دهندگان را برای ارسال سلاح به دولت کیف و تجهیز نیروهای مسلح زلنسکی تصویب می‌کند.

سومین بحران، درگیری های اقتصادی و تجاری آمریکا و چین و همچنین اختلافات نظامی و ژئواستراتژیکی حول محور تایوان با چین است که برای ایجاد جرقه در تایوان و ایجاد درگیری بین چین و تایوان کافی است. بین کره شمالی و چین جنوبی و ژاپن در حال گسترش هستند و آمریکا را مستقیماً در یک بحران سخت افزاری شدید فرو می برند. همه این دلایل حاکی از آن است که آمریکا به طور رسمی و مستقیم وارد چالش جدی با ایران نخواهد شد، علاوه بر این که اگر مستقیم وارد عمل شود، باید با واکنش جدی ایران مواجه شود و این موضوع به دلیل شرایط جغرافیایی است. مکان های ایران، یعنی نزدیکی تنگه هرمز و خلیج فارس بر قیمت انرژی تاثیر زیادی خواهد گذاشت. نفت و گاز.


صاحب نیوز: وضعیت ایران چه خطری برای آمریکا دارد؟

روزانه بیش از 20 میلیون بشکه نفت خام تنها از منطقه خلیج فارس بدون احتساب مشتقات نفتی صادر می شود. بنزین، گازوئیل، سوخت جت و پتروشیمی و گاز مایع. در نتیجه هر نوع درگیری که بین یک قدرت منطقه ای رخ دهد، یعنی. ایران و یک قدرت جهانی، یعنی. آمریکا، حداقل می تواند تأثیر روانی شدیدی بر قیمت سوخت داشته باشد، در حالی که آمریکا به شدت به آرامش در منطقه خلیج فارس نیاز دارد تا قیمت نفت افزایش نیابد.

رژیم های غربی مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا که در حال حاضر درگیر بحران انرژی با روسیه هستند، خواهان صلح هستند و به احتمال زیاد نمی توانند از عربستان سعودی یا رژیم صهیونیستی حمایت سخت افزاری کنند.

یکی از دلایل تعیین نماینده ویژه آمریکا برای میانجیگری بین دولت لبنان و رژیم صهیونیستی، جلوگیری از وقوع جنگی دیگر در شرق مدیترانه و غرب آسیا بوده است، بنابراین می بینید یکی از نزدیکان رئیس جمهور آمریکا مسئول میانجیگری لبنان و رژیم صهیونیستی برای حل بحران مرزهای دریایی به جنگ دیگری نشوید. در این شرایط بهترین اقدام، دادن یک درس فراموش نشدنی و شفابخش به دولت آل سعود و در عین حال به دولت آل نهیان در عربستان و امارات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید