آیا الهی بر لبه پرتگاه؟

ساعت: 09:29
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921132

گزارش دانا از عملکرد 16 ماهه وزیر بهداشت/1

در مدت 16 ماهي كه عين الهي رياست وزارت بهداشت را بر عهده داشت، 277 تذكر كتبي و 224 سوال درباره كار وزارت بهداشت وارد سامانه شده است، يعني هر 2 روز يك سوال و يك تذكر، 9 مورد استيضاح و سه تحقیق ثبت شد. حال این سوال مطرح می شود که آیا عین الهی حاضر است گزارش دهد که چه تعداد از مدیران ستادی و دانشگاه های علوم پزشکی در ساعات کاری در بیمارستان ها، شرکت ها و مجتمع های دولتی و خصوصی عمل، کار و ویزیت بیماران انجام می دهند؟!

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ بهرام عین اللهی که در دوران وزارت 6 ماهه «طریقت منفد» تنها چند ماه مسئولیت معاونت آموزشی را بر عهده داشت، در بهترین حالت انتظار داشت در وزارت بهداشت دولت سیزدهم نیز همین مسئولیت یا معاونت فرهنگی و دانشجویی را داشته باشد. واقعیت این است که دو روز قبل از اعلام اسامی کابینه، هیچ یک از نام های عین الهی برای کابینه وزیر مطرح نشد، بنابراین وی برنامه و تیمی نداشت و در جلسات شنیده ها مشخص شد که عین الهی «برنامه حسن قاضی زاده» را طراحی کرده است. هاشمی برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی می شود.

به گفته علی نیکزاد، نایب رئیس شورای اسلامی، در آخرین ساعات تصمیم گیری، عین اللهی را به عنوان وزیر بهداشت و درمان پیشنهاد دادم و او را در لیست نهایی دولت سیزدهم قرار دادم و وزارت او با شخص خودم محقق شد. پیگیری.

البته جالب است بدانید که عین الهی با تلاش و کمک نماینده وزارت بهداشت که به هر حال سابقه خوبی در برخورد با نمایندگان مجلس داشت، توانست به عنوان وزیر بهداشت منصوب شود.

او از همان ابتدا یک کمیته انتصاب مرکب از دوستان، اقوام و همفکران خود را تشکیل داد و به دلیل شیوه کاری خود با هشدارهای دائمی نمایندگان مجلس مواجه شد. دخالت مسئولین به حدی بود که مرکز اطلاع رسانی مجبور به تکذیبیه شد که عملاً قابل باور نبود، چرا که مصاحبه شوندگان در سمت های مختلف موضوعات و محل برگزاری جلسات را مطرح کردند، به ویژه مواردی که به عنوان نهایی ارائه نشده بود. گزینه..

تاکنون مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای اعلام کرده استراوی به پیشنهاد برخی ابهامات در خصوص انتخاب و انتصاب مدیران ارشد این وزارتخانه واکنش نشان داد و توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی ارائه کرد.

در آن روزها اطلاعاتی مبنی بر استخدام داماد وزیر بهداشت در این وزارتخانه منتشر شد و مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت به طوری که در اخبار غیررسمی آمده بود عین اللهی داماد خود را با نام مستعار استخدام کرده است. به عنوان مشاور وزیر پس از فاش شدن ماجرا، داماد وزیر دیگر این پست را نمی گیرد.

سوالی که چندی بعد از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد و مسعود مزیکیان نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که برخی افراد با وجود اینکه در بدنه وزارت بهداشت نیستند یا ندارند در انتصابات دخالت می کنند. مقام یا اختیار در وزارت بهداشت، بر اساس قانون، کسانی که تضاد منافع دارند و منافع آنها به خارج گره خورده است، نمی توانند تصمیماتی را اتخاذ کنند که در جهت پیشرفت کشور باشد و فقط به این منظور انجام می دهند که آنها منافع به خطر نمی افتد، بنابراین نباید چنین شخصی را در مسئولیت های اصلی دولت و در سطحی که رئیس دولت به آنها سپرده است قرار داد.

در واقع باید گفت عین الهی در جلسه کمیته قبل از رای اعتماد قسم خورد و قول داد که تضاد منافع را جدی بگیرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد. انتصابات به خصوص رؤسای دانشگاه ها عموماً با مخالفت نمایندگان مواجه شد، به گونه ای که وزیر بهداشت در ماه های اول افرادی را انتخاب می کرد که تجربه کمی داشتند یا نداشتند و هشدارهای نمایندگان را نادیده می گرفت تا اینکه به مجلس احضار شد و تیغه استیضاح را بر گردن خود دید. و به قدرت نمایندگان پی برد که نباید ساز بزند مگر اینکه نمایندگان این کار را انجام دهند.

سعید کریمی رئیس بیمارستان طرفه از شاگردان عین اللهی بود که پس از تدوین رزومه دو ماهه به معاونت پزشکی دانشگاه شهید بهشتی منصوب شد و سپس معاون پزشکی وزارت بهداشت شد. همچنین می توان به تخلف در صدور رای شورای علمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان اشاره کرد که حتی تایید شد.

انتصاب یک دندانپزشک اصفهانی به عنوان معاون وزیر بهداشت که دو تن از معاونان خود را نیز از اصفهان آورده و از بعدازظهر چهارشنبه تا صبح شنبه به عنوان کنترل پرواز به اصفهان بازگشته بود، بخشی از اشتباهات انتخاب وزیر بهداشت بود. قابل ذکر است.

از این رو کمک ها و کمک ها از تجهیزات و وام های اخذ شده از دانشکده و دانشگاه شروع شد و علاوه بر این کار وزارتخانه اخذ موافقت و پس گرفتن امضای نمایندگان بود، لذا عبدالحسین روح امینی نماینده مردم تهران در مجلس، مداخله بستگان و دوستان عین اللهی در انتصابات و تشکیلات را می اندیشد. کمیته انتصابات بدون حضور مدیران به موازات کمیته انتصابات منجر به حذف کمیته اصلی انتصابات و انتصاب مدیران ناکارآمد و متکبر شده است که رهبری این وزارت را با چالش جدی مواجه کرده است.

طی 16 ماه که عین الهی سرپرستی وزارت بهداشت را بر عهده داشت، 277 تذکر کتبی و 224 سوال در مورد عملکرد وزارت بهداشت در سامانه ثبت شد، یعنی هر 2 روز یک سوال و یک تذکر، 9 مورد استیضاح. و سه پرونده تحقیقی ثبت شد که این سوالات بخشی از آن از ارائه وزیر بهداشت است. حال این سوال مطرح می شود که آیا وزارتخانه حاضر است گزارش دهد چند نفر از روسای ستاد و دانشگاه های پزشکی در ساعات کاری در بیمارستان هستند؟راشرکت ها و گروه های بخش دولتی و خصوصی فعال، کار و ویزیت بیماران؟!

دیدگاهتان را بنویسید