کاخ سفید: ما نمی خواهیم دور دیگری از مذاکرات برای احیای برجام

کاخ سفید: ما نمی خواهیم دور دیگری از مذاکرات برای احیای برجام

روز جدید جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید، توضیح داد: «در حال حاضر به دنبال یا نیاز به دور جدیدی از مذاکرات یا بحث‌های جدید درباره برجام نیستیم. این موضوع در حال حاضر مورد توجه آمریکا نیست.

فارس: یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه خواهان دور جدیدی از مذاکرات برجام نیست، گفت: این موضوع در حال حاضر در کانون توجه آمریکا نیست.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید چهارشنبه شب اذعان کرد که ایالات متحده نمی خواهد درباره توافق هسته ای با ایران مذاکره کند.

به گزارش سایت ریانوفسکی، کربی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید توضیح داد: ما به دنبال یا خواستار دور جدیدی از مذاکرات یا بحث های جدید در مورد برجام نیستیم. این موضوع در حال حاضر کانون توجه آمریکا نیست.

پیش از این، رابرت مالی اعتراف کرد که احیای توافق هسته ای ایران نه در دستور کار و نه در کانون توجه واشنگتن قرار دارد و مدعی شده بود که هیچ تحرکی در مذاکرات وین وجود ندارد. (اطلاعات بیشتر)

از سوی دیگر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت: آمریکا در واقع علاقه خود را به مذاکرات برای ازسرگیری برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از دست داده و قصد دارد بر حمایت از فعالیت‌های ضد دولتی تمرکز کند. در ایران آرام آرام

این در حالی است که چند هفته پیش مقامات آمریکایی مدعی شدند که این تهران است که برای افزایش فشار جهانی و افکار عمومی بر جمهوری اسلامی ایران برای تن دادن به شرایط غربی و پذیرش متن توافق، مانع از توافق وین شده است. پیشنهاد اروپایی ها در وین.

دور جدید مذاکرات پس از پنج ماه وقفه در 13 اوت در وین آغاز شد. این مذاکرات چهار روز به طول انجامید و در 26 مردادماه با پرواز هیئت های شرکت کننده به پایتخت ها پایان یافت. برگزاری این دور از مذاکرات پس از آن صورت گرفت که اتحادیه اروپا اعلام کرد بسته جدیدی از پیشنهادات را ارائه کرده است که حاوی راه‌حل‌های به‌روز در مورد لغو تحریم‌ها و اقدامات هسته‌ای ایران است. تحلیلگران می گویند عواملی مانند فشار رژیم صهیونیستی، اختلاف نظر با کنگره و مشکلات داخلی در ایالات متحده، پشت بی میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه های اخیر بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید