مشاور امنیت ملی کاخ سفید: مذاکرات احیای برجام «نمی‌میرد»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: مذاکرات احیای برجام نه

روز جدید مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در یک کنفرانس مطبوعاتی در هواپیمای رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به این سوال که با توجه به “مذاکرات آتی احیای آژانس” گام بعدی دولت بایدن برای جلوگیری از تهران چیست. از دستیابی به تسلیحات هسته ای، این توصیف از شرایط فعلی مذاکره را نپذیرفت. وی گفت: من این توصیف را قبول ندارم. من می گویم که پیشرفت قابل توجهی در دستیابی به انطباق کامل با انطباق کامل داشته ایم.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در کنفرانسی خبری در هواپیمای رئیس جمهور آمریکا گفت گام بعدی در دولت جو بایدن برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته ای با توجه به “پایان مذاکرات با آژانس بین المللی انرژی اتمی” چیست. او وضعیت فعلی مذاکرات را نپذیرفت.

جیک سالیوان که همراه با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در یک تور اروپایی است، گفت: من با این توصیف موافق نیستم. من می گویم که پیشرفت قابل توجهی در دستیابی به انطباق کامل با انطباق کامل داشته ایم.»

وی با بیان اینکه ما هنوز راه حل دیپلماتیکی داریم که برنامه هسته ای ایران را محدود می کند، ادامه داد: هنوز مشکلات وجود دارد و باید کار کرد.

وی ادامه داد: البته اگر دیپلماسی شکست بخورد، ما با همکاری نزدیک با شرکای بین المللی خود، فشار بر ایران را افزایش خواهیم داد.

جیک سالیوان همچنین با اشاره به رویکرد دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا نسبت به برجام گفت: تفاوت ما با دولت قبلی این است که توانایی بسیج و همراهی متحدان خود را در دولت قبلی داریم. چنین همسویی وجود نداشت.»

موضع سالیوان زمانی مطرح شد که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران امروز در لبنان گفت که تهران به نتیجه مذاکراتی که مدتی است به حالت تعلیق درآمده خوشبین است و به دنبال لغو تحریم ها است.

وی ادامه داد: ایران از خط قرمزی که نقض منافع و حقوق مردم کشور است عبور نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید