اسرائیل می گوید پوتین موافقت کرده است که حملات او به سوریه را مسدود نکند

اسرائیل می گوید پوتین موافقت کرده است که حملات او به سوریه را مسدود نکند

روز جدید زیف الکین ، که در مذاکرات سوچی شرکت می کند ، می گوید که پوتین و بنت تصمیم گرفته اند مکانیسم به اصطلاح بدون درگیری را حفظ کنند تا به اسرائیل اجازه دهد حملات خود به سوریه را بدون واکنش روسیه ادامه دهد.

تایمز اسرائیل می نویسد که زیف الکین که در مذاکرات سوچی حضور داشت، گفت که پوتین و بنت تصمیم گرفته اند مکانیسم موسوم به بدون درگیری را حفظ کنند که به اسرائیل اجازه می دهد بدون هیچ گونه اقدامی به حملات خود به سوریه ادامه دهد. پاسخ روسیه

یک مقام ارشد اسرائیلی گفت، نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار روز جمعه در سوچی توافق کردند که دو کشور به اجرای مکانیسم پیشگیری از درگیری که برای جلوگیری از درگیری های اسرائیل و روسیه در سوریه کار می کند، ادامه دهند.

ژیو آلکین، وزیر مسکن، که بنت را به عنوان مترجم و مشاور همراهی می کرد، گفت که مذاکرات بر حفظ روابط بین دو دولت متمرکز بود.

به گفته آلکین ، مذاکرات شامل حصول اطمینان از ادامه کار دو دولت برای جلوگیری از درگیری در سوریه است.

آلکین گفت که مذاکرات “بسیار گسترده” در مورد وضعیت سوریه با هدف “حفظ مکانیزم هماهنگی” بین دو دولت انجام شده است.

در این بیانیه آمده است: «نخست وزیر نظرات خود را در مورد راه های توقف برنامه هسته ای تهران و استقرار ایران در سوریه بیان کرد. آلکین در ادامه گفت که تصمیم گرفته شد مشکلات روسیه (در مورد حملات هوایی به خاک سوریه) حفظ شود.

بنت پس از دیدار با پوتین با توجه به حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: روسیه بازیگر بسیار مهمی در منطقه ما است، به نوعی همسایه شمال.

بنت در یک پست فیسبوکی نوشت: «به این ترتیب، روابط ما با روسیه استراتژیک است، اما تقریباً روزانه، و ما باید این گفتگوی مستقیم و صمیمانه را حفظ کنیم.

تحلیلگران نظامی اسرائیلی در کانال 12 و کانال 13 روز جمعه گفتند که در این ملاقات ، پوتین موافقت کرد که اسرائیل باید آزادی عمل خود در سوریه را حفظ کند ، اما قبل از انجام این حملات اطلاعاتی را خواستار شد.

دیدگاهتان را بنویسید