چرا بندر لاذقیه برای همه کشورهای درگیر در سوریه اهمیت دارد؟ / اسرائیل از حملات به این بندر به دنبال چه چیزی است؟

چرا بندر لاذقیه برای همه کشورهای درگیر در سوریه اهمیت دارد؟  / اسرائیل از حملات به این بندر به دنبال چه چیزی است؟

روز جدید اسرائیل از طریق حملات نظامی خود، کانتینرها و تانک‌های تسلیحاتی را در سوریه هدف قرار می‌دهد که مورد دوم بندر لاذقیه را هدف قرار می‌دهد. تل آویو قصد دارد به دمشق و تهران این پیام را بفرستد که بلندی های جولان خط قرمز آن است و هر تلاشی برای ایجاد نیرویی که تهدیدی برای اسرائیل باشد با شکست مواجه خواهد شد.

العرب در گزارشی نوشت: اسرائیل از طریق حملات نظامی خود، کانتینرها و تانک های تسلیحاتی را در سوریه هدف قرار می دهد و بندر لاذقیه را هدف قرار می دهد تا به تلاش ها برای تشکیل ارتش مشترک متشکل از جنگجویان در سوریه، لبنان و عراق حمله کند. .

تحلیلگران بر این باورند که اسرائیل برای جلوگیری از ظهور یک نیروی بزرگ در بلندی‌های جولان و تضعیف توانایی تشکیل یک جبهه نظامی مشترک بین سوریه، لبنان و عراق، جنگ فرسایشی را در سوریه آغاز کرده است.

پس از همزمانی حمله اسرائیل با اعلام شهرک سازی وی در بلندی های جولان، تل آویو در واقع قصد داشت این پیام را به دمشق و تهران ارسال کند که بلندی های جولان خط قرمز آن است و هرگونه تلاش برای ایجاد نیرو تهدیدی برای اسرائیل است. ، موفق نخواهد شد.

در همین حال، ایران به دنبال یک مسیر تجاری از تهران به دریای مدیترانه از طریق بندر لاذقیه است. در نتیجه، اسرائیل و ایالات متحده همه تحرکات در امتداد مرز عراق و سوریه را زیر نظر دارند، به ویژه در شرایطی که افراط گرایان همچنان تهدیدی برای پایگاه های آمریکا در شمال شرق سوریه و در مثلث مرزی بین سوریه، اردن و عراق هستند.

پیشتر ایران از روسیه به دلیل چراغ سبز به اسرائیل برای حمله به پایگاه های تهران در سوریه انتقاد کرده بود. بندر لاذقیه و اداره آن به مشکلی برای رقابت بین ایران و روسیه تبدیل شده است، زیرا تهران به دنبال تمرکز بر سواحل سوریه به عنوان یک نقطه واقعا حساس در حوزه نفوذ روسیه است.

اگرچه مسکو انتقاد ایران را نپذیرفت، اما همین انتقادات منجر به امضای توافقنامه ای در 8 جولای سال گذشته بین وزیر دفاع سوریه و محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران برای توسعه همکاری های نظامی دوجانبه در زمینه هوایی شد. دفاع . .

با این حال، حملات اسرائیل به لاذقیه نشان داده است که روسیه خط سبز یا قرمزی برای رویارویی اسرائیل با ایران ندارد.

حملات هوایی جدید علیه سوریه از دریای مدیترانه بوده و قابل ذکر است که اسرائیل به ندرت چنین حملاتی را علنی کرده است، اما این بار تاکید کرده است که به حملات خود ادامه خواهد داد.

اسرائیل در عملیات خود از یک شبکه اطلاعاتی استفاده می کند که تقریباً تمام مناطق سوریه را پوشش می دهد و وظیفه نظارت بر حرکت گروه های مسلح را بر عهده دارد.

دیدگاهتان را بنویسید