حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به حومه بندر لاذقیه سوریه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه های سوریه صبح روز سه شنبه (16 آذر) از حمله جنگنده های اسرائیلی به نزدیکی بندر لاذقیه سوریه خبر دادند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که رژیم صهیونیستی مناطقی در شهر بندری لاذقیه را با «تجاوز هوایی» هدف قرار داده است.

یک منبع نظامی به سانا گفت: دشمن اسرائیلی چندین موشک از دریای مدیترانه به سمت یک منطقه کانتینری در بندر تجاری لاذقیه شلیک کرد.

تصاویر تایید نشده منتشر شده توسط برخی از کاربران فضای مجازی، آتش سوزی در محوطه کانتینری را نشان می دهد که ظاهراً ناشی از این حمله بوده است.

منابع خبری می گویند پدافند هوایی سوریه برای مقابله با اهداف متخاصم فعال شده است، هرچند هنوز مشخص نیست که آیا موفق به رهگیری اهداف متخاصم شده است یا خیر.

دولت سوریه بارها اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی و متحدان منطقه ای و غربی آن از گروه های تروریستی تکفیر که علیه دولت سوریه می جنگند حمایت می کنند.

ارتش سوریه همچنین بارها محموله های اسلحه و مهمات اسرائیلی از گروه های تروریستی را در سوریه پیدا کرده است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با استفاده از حریم هوایی لبنان یا بلندی‌های جولان اشغالی، به طور دوره‌ای به اهدافی در شرق و شمال غرب سوریه حمله موشکی می‌کنند.

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان بارها گزارش داده اند که رژیم صهیونیستی به صورت روزانه قطعنامه های سازمان ملل را زیر پا می گذارد و حریم هوایی لبنان را نقض می کند.

پس از جنگ شش روزه در سال 1967، رژیم صهیونیستی بخش اعظمی از بلندی های جولان در سوریه را اشغال کرد و در سال 1974 سازمان ملل متحد نیروهای حافظ صلح را برای نظارت بر آتش بس میان اسرائیل و سوریه در بلندی های جولان تأسیس کرد.

دیدگاهتان را بنویسید