واکنش کاخ سفید به سفر پوتین به تهران؛ نگرانی از تقویت روابط تهران و مسکو

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت که کاخ سفید شواهد و اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می دهد مسکو قصد دارد مناطق بیشتری از اوکراین را اشغال کند.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، وی همچنین مدعی شد: روسیه نیز قصد دارد اراضی واقع در استان های دونتسک و لوهانسک را ضمیمه کند و واحد پول روسیه را در مناطق اشغالی تحمیل کند.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آمریکا تحریم های بیشتری علیه مسکو در دستور کار دارد، تصریح کرد: واشنگتن حاکمیت روسیه بر مناطق مختلف اوکراین را به رسمیت نمی شناسد.

در حالی که بسیاری از تحلیلگران سفر رئیس جمهور روسیه به ایران را نشانه عمق روابط راهبردی تهران و مسکو و تقویت جبهه ضد آمریکایی می دانستند، کارن ژان پیر سعی کرد این سفر را با جنگ اوکراین مرتبط کند.

وی درباره این موضوع اظهار داشت که سفر ولادیمیر پوتین به تهران نشان دهنده انزوای سیاسی مسکو و ناتوانی روسیه در پاسخگویی به نیازهای جنگ در اوکراین است.

وی همچنین گفت که سفر پوتین به ایران نشان می دهد که وی قصد توقف جنگ در اوکراین را ندارد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه ادعاهای خود گفت که پوتین اکنون منزوی شده و به ایران نیاز دارد. ما انتظار داریم تحریم ها علیه روسیه تقویت شود و در مرحله بعدی افراد و سازمان های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در دیدار با آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران پیش از دیدار سه جانبه با رئیس جمهور ترکیه از اقامت وی ​​در سرزمین مهمان نواز ایران و تقویت همکاری های دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه ابراز خرسندی کرد. وی در حوزه امنیت بین المللی گفت: ایران و روسیه سهم بسیار زیادی در حل بحران سوریه دارند.

آیت الله رئیسی نیز در این دیدار اراده دو طرف برای توسعه روابط دوجانبه را چشمگیر خواند و گفت: پس از دیدار در مسکو و عشق آباد روند همکاری رو به رشد است و باید این روند تقویت شود.

کارین ژان پیر در ادامه خشم از حوادث جاری تهران به موضوع توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: بازگشت به برجام نیاز برنامه موشکی ایران را برطرف نمی کند، حمایت ایران از آنچه شبکه تروریستی می خواند در ایران. منطقه و مسئله امنیت دریایی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید