این موشک مافوق صوت ابر حامل + قاتل عکس است

این موشک مافوق صوت ابر حامل + قاتل عکس است

این روزها موضوع داغ صنعت نظامی فناوری پیشرفته مافوق صوت است. موشک هایی که چین، آمریکا و روسیه به عنوان سه ابرقدرت جهان در اختیار دارند و اکنون ایران به توانایی ساخت آنها دست یافته است. یکی از معروف ترین انواع موشک های مافوق صوت در دسترس روس ها موشک کنیزال است.

موشکی که می تواند از هواپیمای نظامی پرتاب شود. یعنی نیازی به شلیک از پایگاه زمینی نیست. قابلیت برد بلند برای ارتش روسیه. کینژال با پرتاب از یک جنگنده MiG-31 به برد 2000 کیلومتر و با پرتاب از بمب افکن Tupolev Tu-22 به 3000 کیلومتر می رسد. عکس زیر لحظه پرتاب موشک Dagger نصب شده بر روی جنگنده MiG-31 را نشان می دهد.

طراحی کلی کینجال همان فناوری پیشرفته موشک بالستیک اسکندر است که در بخش هدایت برای حرکت با سرعت مافوق صوت دستخوش تغییراتی شده است.

این موشک سنگین وزن با کلاهک 500 کیلوگرمی با سرعت 12 ماخ به هدف اصابت می کند. انرژی جنبشی حاصل از این برخورد حدود 17 گیگاژول (معادل انفجار 4 تن TNT) خواهد بود.

علاوه بر یک کلاهک معمولی، Kinzhal می تواند به کلاهک هسته ای نیز مجهز شود.

بر اساس ادعای روسیه، خنجر می تواند اهداف متحرک را هدف قرار دهد و به عنوان یک سلاح ضد کشتی مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل برخی از کارشناسان این موشک را «قاتل ابر حامل» نامیدند.

این موشک به جای استفاده از فناوری‌های مافوق صوت معمولی مانند موتور جت سریع و گلایدر مافوق صوت، از فناوری کلاسیک موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید