آمریکا و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند


ساعت: 03:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۱
کد خبر: 1915051

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، غرب از جمله آمریکا و ناتو را متهم کرد که با ارائه سلاح به اوکراین و آموزش سربازان این کشور، مستقیماً در درگیری در اوکراین دخالت دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لاوروف شامگاه پنجشنبه به خبرنگاران گفت: غرب با ارسال سلاح به اوکراین و آموزش سربازان آن به طور مستقیم در درگیری در اوکراین دخالت دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت که حملات موشکی روسیه به تاسیسات انرژی اوکراین و دیگر زیرساخت‌های کلیدی با هدف تضعیف پتانسیل نظامی اوکراین و توقف عرضه تسلیحات غربی انجام می‌شود.

لاوروف تاکید کرد: شما نباید بگویید که آمریکا و ناتو در این جنگ دخالتی ندارند، بلکه شما مستقیماً درگیر آن هستید و نه تنها با تهیه سلاح، بلکه با آموزش پرسنل خود در حالی که ارتش خود را در خاک خود آموزش می دهید. شما قلمرو انگلستان، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها هستید.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: رگبار موشک‌ها، پهپادها و آتش توپخانه که میلیون‌ها اوکراینی را بدون برق، گرمایش و آب رها کرد، با هدف نابودی تأسیسات انرژی است که به شما امکان می‌دهد سلاح‌های مرگبار را به اوکراین برای کشتن روس‌ها پمپاژ کنید.

اوکراین و غرب روسیه را متهم کرده‌اند که زیرساخت‌های غیرنظامی کلیدی را هدف قرار می‌دهد تا روحیه خود را تضعیف کند، اوکراینی‌ها را در زمستان متضرر کند و دولت کیف را مجبور به مذاکره صلح براساس شرایط مسکو کند.

دیدگاهتان را بنویسید