ایالات متحده به دنبال میانجیگری امارات برای پایان دادن به جنگ روسیه علیه اوکراین است

ایالات متحده به دنبال میانجیگری است

روز جدید : تحلیلگران تماس وزیر امور خارجه آمریکا با همتای اماراتی خود، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان را به عنوان بخشی از تلاش ایالات متحده برای کمک به امارات متحده عربی برای ایفای نقش در کاهش تنش روسیه با اوکراین تفسیر می کنند. به گفته کارشناسان، راهبرد بازنشانی مشکلاتی که ابوظبی برای حل مناقشات منطقه ای با ترکیه، قطر و ایران بر آن تکیه کرد، به امارات اجازه می دهد در موارد دیگر میانجیگری کند و بر روابط قوی خود با نیروهایی که در این کشور هستند، کمک کند. عالی برای استفاده.

العرب، نزدیک به عربستان سعودی نوشت: تحلیلگران تماس وزیر امور خارجه آمریکا با همتای اماراتی خود، شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان را به عنوان بخشی از تلاش های آمریکا برای کمک به امارات متحده عربی برای ایفای نقش در کاهش تنش های روسیه تفسیر می کنند.اوکراین. واشنگتن قصد دارد از روابط مستحکم ابوظبی و مسکو در سطوح مختلف استفاده کند.

این زمانی است که ایالات متحده نیز نبض عربستان را در دست گرفته و می داند که آیا سعودی ها آماده ایفای نقش در آن سطح هستند یا خیر.

به گفته کارشناسان، آمریکایی ها می خواهند از روابط خوب امارات با روسیه، روابط در ابعاد مختلف در سطح اقتصادی و نظامی و ائتلاف در سطح سازمان پلاس بهره ببرند. این به واشنگتن فرصت می دهد تا کانالی قوی بین روسیه و اوکراین ایجاد کند و از طریق آن پیام آتش بسی را که غرب به دنبال آن است ارسال کند و به تقابل بین دو کشور پایان دهد.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و همتای وی از امارات در مورد حمله روسیه به اوکراین گفتگو کردند و هر دو طرف بر اهمیت حمایت بین المللی از حاکمیت اوکراین تاکید کردند.

تماس های بلینکن با شیخ عبدالله بن زاید پس از دیدار وزیر امور خارجه امارات و همتای روس وی صورت گرفت که بر استحکام روابط ابوظبی و مسکو تاکید کرد.

تحلیلگران سیاسی تماس لاوروف و تماس بعدی بلینکن با شیخ عبدالله بن زاید را نشانه ای از اهمیت موضع امارات در قبال روسیه و ایالات متحده در رویکرد آن به درگیری در اوکراین می دانند. و پیام دیگر این است که ابوظبی می تواند کانالی برای تماس، آرام کردن تنش ها و توقف درگیری ها به ویژه از سوی غرب باشد.

به گفته تحلیلگران، دولت‌های بزرگ همواره به دور از هیاهوی بحران‌های موجود، کانال‌های ارتباطی را بازگشایی می‌کنند که با وساطت امارات و با حمایت عربستان سعودی امکان‌پذیر است. چیزی که به امارات کمک کرد تا به عنوان میانجی عمل کند، عضویت این کشور در شورای امنیت از ژانویه گذشته بوده است که آن را از تماس بین طرف های درگیر رها کرده است.

نکته جالب این است که هیئت امارات در سازمان ملل به بحران روسیه و اوکراین پرداخت و از هر دو طرف خواست آتش بس، مذاکره و یافتن راه حلی سیاسی که بتواند راه را برای میانجیگری دوحه هموار کند.

از سوی دیگر، آمریکا تلاش می کند نبض سعودی ها را برای مداخله در این زمینه در دست بگیرد و در این راستا موضوع را به گفت وگو در سطح معاونان وزیر خارجه دو کشور محدود کرد. آمریکا و آلبانی طرحی را به شورای امنیت ارائه کرده اند که در آن حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرده و خواستار خروج فوری نیروهای روسیه از این کشور شده اند که محکوم به شکست است زیرا مسکو در شورای امنیت حق وتو دارد.

تلاش هایی برای متقاعد کردن هند و امارات، دو عضو غیردائم شورای امنیت، برای تصویب طرح آمریکا انجام شد، اما آنها برخلاف اکثر اعضای شورا، آن را تایید نکردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت امور خارجه، وندی شرمن با ولید الحریجی معاون وزیر خارجه عربستان درباره حمله روسیه به اوکراین و اهمیت حمایت بین المللی از کی یف صحبت کرد.

تحلیلگران و دیپلمات‌ها بر این باورند که وقایع خلیج فارس با توجه به آمریکا و تداوم تنوع متحدان و شرکا به رقابت بین‌المللی برای دوستی کشورهای عربی دامن می‌زند که منافع استراتژیک و اقتصادی دارند و می‌توانند نقش دیپلماتیک را در حد اعتدال ایفا کنند. چالش ها و مسائل. بازی بین المللی

به نظر می رسد دولت امارات توانسته است عنصر جذابی برای شرکت های جهانی در زمینه های اقتصادی و نظامی باشد، زیرا مقامات بین المللی در سفر خود به امارات به توافقات بزرگی دست یافتند.

به گفته کارشناسان، راهبرد بازنشانی مشکلاتی که ابوظبی برای حل مناقشات منطقه ای با ترکیه، قطر و ایران بر آن تکیه کرد، به امارات اجازه می دهد در موارد دیگر میانجیگری کند و بر روابط قوی خود با نیروهایی که در این کشور هستند، کمک کند. عالی برای استفاده.

دیدگاهتان را بنویسید