ایالات متحده انتظار دارد که جنگ در اوکراین تا پایان سال 2022 ادامه یابد


ساعت: 09:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۷
کد خبر: 1822222

سی ان ان به نقل از برخی مقامات آمریکایی می نویسد که دولت واشنگتن انتظار دارد جنگ در اوکراین تا پایان سال 2022 ادامه یابد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شیان به نقل از مقامات آمریکایی و اروپایی گفت، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به متحدان اروپایی گفته است که انتظار دارد جنگ در اوکراین تا پایان سال جاری ادامه یابد.

به گزارش این شبکه آمریکایی، دو مقام اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفته اند که بلینکن پیش بینی می کند که جنگ تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه گفت که بلینکن “در حال گفتگو با همکارانش در مورد نگرانی در مورد طولانی شدن درگیری است، اما تمام تلاش ها برای پایان دادن به جنگ در اسرع وقت انجام می شود.”

شیان با بیان اینکه در صورت عدم مواجهه با شکست نظامی، بعید به نظر می‌رسد که با وجود شکست در اشغال مناطق کلیدی مانند کیف، گفت: «هیچ نشانه‌ای از تغییر در نیات ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه وجود ندارد». صحبت می کند.

مقامات گفتند که “عزم بین المللی” برای حمایت از اوکراین با تسلیحات باقی خواهد ماند و در صورت ادامه درگیری ها، تغییراتی در ماهیت تسلیحات مورد نیاز خواهد بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، پیشتر گفته بود که جنگ در اوکراین ممکن است ماه ها یا بیشتر طول بکشد.

پیش از این رسانه ها به نقل از پوتین گفته بودند که روسیه به جنگ خود در اوکراین تا رسیدن به اهداف “واقعی” خود ادامه خواهد داد.

در همین حال اوکراین پیش بینی می کند که جنگ در روزهای آینده تشدید شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید