تهاجم روسیه به اوکراین غیرقابل اعتماد بودن ایالات متحده را ثابت کرده است


ساعت: 10:24
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811629

مزیدجد خاطرنشان کرد: در جایی که آمریکایی‌ها منفعتی ندارند، به طور طبیعی وارد میدان نمی‌شوند و با توجه به سیاست‌های خود، تمایلی به مقابله با نیرویی مانند روسیه که قدرت نظامی سنگینی دارد، ندارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مزنی نژاد، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خاورستان درباره جنگ روسیه و اوکراین و آن را تجربه اعتماد به آمریکا دانست. آمریکایی ها حکومت کردند و شرق توسط شوروی سابق اداره می شد.

وی افزود: پس از فروپاشی شوروی سابق، قطب دوم جهان ضعیف شد و آمریکایی ها احساس کردند که تنها قطب موفق جهان هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: از این رو کشورهای مختلفی که قبلاً به عنوان شوروی سابق زیر نظر شوروی بودند، کشورهایی مانند لیتوانی، لتونی، استونی و دو طرف خط مقدم بودند و بین شرق و غرب قرار داشتند و پشت سر آنها اوکراین را می بینیم. ، لهستان.” ، مولداوی ، روسیه و بلاروس.

مزگین نژاد گفت: طبیعتا آمریکایی ها چاره ای جز این نداشتند که اهداف خود را در منطقه از طریق سلطه نظامی دنبال کنند تا بتوانند بر این کشورها مسلط شوند.

وی گفت: بنابراین ائتلاف ناتو که در سال 1948 در جهان تشکیل شد و ائتلاف نظامی بین کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی امضا شد، اتحادی بود که اگر کشورها به هر کشوری حمله کنند، کشورهای دیگر برای دفاع از کشوری که یکی از اعضای اتحاد.”

او گفت: “آمریکایی ها شروع به گسترش ناتو کردند تا بر کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی سابق تسلط پیدا کنند و حدود دو یا سه سال بعد شاهد هستیم که کشورهایی مانند لتونی، لیتوانی، استونی و ایالات متحده به راحتی عضویت ناتو را می پذیرند.” کارشناس. در حالی که خودشان شرایط متفاوتی داشتند.

مزگی نژاد گفت: اما چون هدف آنها فشار بر روسیه بود و طبیعتاً به دنبال این بودند که بتوانند روسیه را به طور کامل از منطقه خارج کنند، کشورهایی که جایی برای پیوستن به ناتو نداشتند اما در مسیر ناتو برای گسترش به روسیه بودند، پذیرفت. آنها.”

وی ادامه داد: بنابراین می بینید که موشک های بالستیک آنها در شبه جزیره بالکان مستقر شده است و روسیه بارها به آنها هشدار داده که سامانه موشکی شما برای امنیت منطقه ما مضر است.

وی گفت: اما آمریکایی ها گوش نکردند و کار خود را انجام دادند. او رای داد و نامزدی که آمریکا را می خواهد نمی تواند با یک و نیم درصد آرا برنده ریاست جمهوری اوکراین شود.

مزگی ندژاد گفت: بنابراین در آنجا کودتای مخملی انجام دادند و تقلب در انتخابات اوکراین را زیر سوال بردند و با فشارهایی که در صحنه وارد کردند و حامیانشان به خیابان ها ریختند، در نهایت پارلمان اوکراین در انتخابات رای داد و در دور دوم رای داد. در انتخاباتی که توسط آمریکا برگزار شد، نماینده آمریکا رای آورد و در واقع اوکراین به سمت غرب سرازیر شد و کارکردهای مختلفی داشت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، اوکراین تمام سلاح های هسته ای و یکی از جمهوری های شوروی سابق را در اختیار داشت که طبق معاهده سلاح های هسته ای را از آن مصادره کرد. به یک معنا، غرب اوکراین را خلع سلاح کرده است تا بتواند از طریق اوکراین به روسیه فشار بیاورد و در آینده مورد تهدید اوکراین قرار نگیرد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: به همین دلیل این اتفاق افتاده است و روسیه بارها به اوکراین هشدار داده است که اگر از ناتو خارج شوید یا بخواهید این خطوط قرمز ماست و ما به جای خود نخواهیم نشست.

مزگین نژاد گفت: اوکراین گوش نکرد و رئیس جمهور آنها به صحنه آمد و به دعوت ناتو در اوکراین و با اصرار آمریکایی ها روابط ناتو با اوکراین به تدریج به نتایج مطلوب رسید و از طرفی جدی شد. تهدیدهای نظامی علیه روسیه.” دیپلماسی دیگر جواب نمی دهد و در نهایت سوریه رزمایشی را در مرزهای شرقی اوکراین برگزار کرد که در آن دو استان روسیه الاصل اوکراین که طبیعتا تحت فشار آمریکا در زمینه های مختلف قرار داشتند به روس ها شکایت کردند. روسیه این دو را به رسمیت شناخت. استان ها به عنوان خودمختار و به تدریج جنگ سرد را به جنگ تبدیل کردند پایگاه های تجمعی، موشک های باران این مناطق و … اوکراین را شگفت زده کرد.

وی ادامه داد: اوکراین با وجود داشتن ارتش خود نتوانست در برابر روسیه دوام بیاورد اما به ناتو پیوست و اینجا بود که ناتو موظف شد در برابر اتحاد خود و قولی که به اوکراین داده بود کمک کند اما وارد میدان نبرد نشد. و اوکراین در بحران بود. «مشخص شد که این بحران امنیتی همچنان روسیه را تحت تأثیر قرار می دهد که در حال ورود به اوکراین و نزدیک شدن به شهر کیف است.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در مجموع ثابت شده است که آمریکایی ها غیرقابل اعتماد هستند و هر کشوری که به آمریکا اعتماد کند، پایان آن اتفاقی است که در لیبی، افغانستان و اوکراین رخ داد و هر جا آمریکایی ها منفعتی نداشته باشند، طبیعتا ندارند. وارد میدان شده و با توجه به سیاست های خود، تمایلی به مقابله با نیرویی مانند روسیه که قدرت نظامی سنگینی دارد، ندارند.

او گفت: «اوکراین در صحنه تنها مانده است. «امروز که اشغال اوکراین به پایان رسیده است، رئیس جمهور اوکراین اعتراف می کند که ما اشتباه کرده ایم.

شرط مذاکره روس‌ها با اوکراین این است که رسماً اعلام کنند که ما به ناتو نمی‌پیوندیم و کشورشان را از سلاح‌های نظامی و سازمانی ناتو خالی می‌کنند و به گفته وزیر خارجه روسیه در حال تشکیل یک کشور غیرنظامی هستند. ” او گفت. تا بالاخره روسیه به مرزهای قبلی خود بازگردد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: نوع نبردهایی که امروز در دنیا رخ می دهد، نبردهای سایبری یا سایبری است و البته تهدید آمریکا به قطع اینترنت روسیه، بانک های تحریم شده و موارد دیگر در حال حاضر تنها عامل آنهاست. این تاثیرگذار است، اینها تحریم است، اما از طرفی اینطور نیست که دست آمریکا خالی باشد و اگر فشارها قوی شود و آمریکا به نقطه نظر برسد، می تواند. به راحتی گاز روسیه را از طریق اوکراین به اروپا قطع می کند، سرما در زمستان و به طور کلی روسیه دست خالی نیست.

مزگی نژاد گفت: از سوی دیگر وتوی آمریکا در سازمان ملل می تواند اهرم خوبی در این زمینه باشد در حالی که روسیه خود را برای تحریم آماده می کند.

وی افزود: این مولفه هاست که مشخص می کند کدام کشور در آینده پیروز میدان جنگ خواهد شد.

این کارشناس مسائل سیاسی به مشکلاتی که در دریای سیاه رخ می دهد اشاره کرد و گفت: طبیعتا ناوگان آمریکایی در دریای سیاه با توجه به شرایطی که اگر اوکراین تسلیم روسیه شود، آمریکایی ها باید ناوگان خود را از دریای سیاه خارج کرده و برگردند. به دریای مدیترانه.”

مزگی نژاد افزود: فضای مجازی فضایی است که اگر فردی نتواند در این فضا به استقلال دست پیدا کند با مشکل مواجه می شود و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و ما مشکلی به نام فضای مجازی داریم که رها شده است و شخصی برای آن چنین برنامه ای دارد. مالک نیست.

وی گفت: اگر اینترنت ملی خود را ساماندهی نکنیم و نتوانیم در فضایی مانند فضای مجازی جمع آوری کنیم، ممکن است در آینده این مشکل برای ما پیش بیاید، بنابراین نیازمند مسئولان، دست اندرکاران، متخصصان و دست اندرکاران این فضا هستیم که تلاش می کنند تا حرکت کنیم تا بتوانیم به فضای مستقلی برسیم تا اگر در مقطعی چنین بحرانی پیش آمد، دچار تنش و بحران نشویم و امنیت ما دچار تنش و بحران نشود.

این کارشناس سیاسی تاکید کرد: نیروهای دنیا در این فضای پرچالش برای مقابله و رسیدن به منافع خود تلاش می کنند.

اگر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند که منافع آنها در اوکراین تامین می‌شود، طبیعتاً می‌توانند مداخله نظامی کنند، اما اگر احساس نکنند که منافع آنها تامین نمی‌شود و در آینده اگر با روسیه درگیر شوند، حتی منافعشان در سایر زمینه‌ها تامین نمی‌شود. مزگی نژاد گفت: قطعاً تهدید خواهد شد، همانطور که اکنون نشان داده شده است، آنها عقب نشینی خواهند کرد و روسیه محکم خواهد ایستاد زیرا منافع روسیه در اوکراین است.

وی افزود: اگر بتوان ناتو را در اوکراین مستقر کرد، امنیت روسیه زیر سوال می‌رود، بنابراین باید در این زمینه هوشیار باشیم و دشمن خود را بشناسیم و اقدامات و سرنوشت خود را به این جریان‌ها پیوند ندهیم، چرا که مشخص نیست چه خواهد شد. به وقوع پیوستن. ما باید برابر باشیم. «ما در صحنه قوانین داخلی خودمان و آنچه هسته اصلی انقلاب اسلامی ماست، محکم می ایستیم و در جایی که فکر می کنیم باید از منافع خود دفاع کنیم، قطعاً دفاع خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید