پروژه انتقال آب به آبیک با حضور وزیر نیرو افتتاح شد


ساعت: 17:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۹
کد خبر: 1891165

پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک با حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از قزوین صبح ؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو دقایقی پیش در مراسم افتتاح پروژه انتقال آب از سد طالقان به آبیک در استان قزوین حضور یافت و این پروژه ملی را که سال هاست نیمه تمام مانده افتتاح کرد.

طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین برای تامین آب شرب 15 شهر و 198 روستای استان از سال 1395 برنامه ریزی شده بود که تکمیل و بهره برداری از آن به دلیل کمبود اعتبار به تاخیر افتاد.

فاز اول این پروژه شامل آبرسانی به شهرک آبیک با مصوبه دولت سیزدهم به پایان رسید و امروز در آستانه هفته دولت با حضور وزیر نیرو به طور رسمی افتتاح شد.

9660bd9c 9389 4f85 a394 024bc408bbe3 خبر خاکستری

با روی کار آمدن دولت سیزدهم تلاش برای تامین منابع مالی برای تکمیل طرح انتقال آب به آبیک یکی از وظایف ویژه استان شد و در اسفند ماه سال 1400 مبلغ 150 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

مردم آبیک سال هاست که با مشکل کمبود و بی کیفیتی آب دست و پنجه نرم می کنند. خوشبختانه با تلاش جهادی مدیران استانی و حمایت دولت سیزدهم، مردم با انتقال آب از سد طالقان و جاری شدن آب با کیفیت در سرشاخه های این شهرستان از آب سالم بهره مند می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید