تغییر قیمت انرژی در بودجه 1401/ موافقت وزیر نیرو با انتقال آب خلیج فارس به کرمان

ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۵
کد خبر: 1800679

محمدرضاپور ابراهیمی با اشاره به عدم تغییر انرژی در بودجه 1401 گفت: تا امروز افزایش انرژی نه پیشنهادی از سوی دولت است و نه مجلس و در صورت پیشنهاد دولت قطعا مجلس آن را رد خواهد کرد. . . “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای شهر کرمان گفت: شهرداری ها باید متناسب با ظرفیت و پتانسیل منطقه خود پروژه های اقتصادی را دنبال کنند. از این ظرفیت برای پروژه های توسعه خود استفاده کنید.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه در بودجه های عمرانی کشور شرایط سختی داریم، افزود: حدود 100 هزار میلیارد تن کسری بودجه را کاهش داده اند اما این کاهش وام ها و بدون مازاد درآمد است.

پورابراهیمی گفت: 60 درصد از عناوین شرکت های دولتی و بانک های ما زیان ده است، به دولت گفتیم اصلاح ساختار و تعیین شرکت های زیان ده شود.

وی افزود: رویکرد تمرکزگرایی در بودجه 1401 تا حد زیادی حذف شده و بخشی از قدرت تصمیم گیری های بودجه ای در استان ها است.

پورابراهیمی با اشاره به راه اندازی صندوق های توسعه استانی با محوریت صندوق کارآفرینی امید گفت: منابع بودجه، گردش مالی بانک های دولتی و شرکت های بخش خصوصی به آنها تزریق می شود و مبنای فعالیت های عمرانی استان خواهد بود. “

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: یکی دیگر از تفاوت های بودجه 1401 با بودجه قبلی حذف خطوط پراکنده است و به یک برنامه محوری تبدیل شده است. در واقع برنامه چرخش جایگزین ردیف اصلی می شود.

وی به تجمیع 50 واحد در لایحه بودجه 1401 اشاره کرد و گفت: پیش از 300 تا 400 واحد بودجه مستقیم دریافت می کردند اما در بودجه 1401 تنها 50 واحد بودجه مستقیم دریافت می کردند و باید پاسخگو باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اما تولید دارایی های دولتی و تغییر بودجه شرکت های دولتی اصلا در لایحه بودجه نیست که ما به آن انتقاد داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به لزوم شناسایی و تعیین تکلیف محصولات نیمه تمام دولت، ادامه داد: برای تکمیل آنها یک میلیارد میلیارد تن نیاز است، بنابراین باید هر چه سریعتر این پروژه ها واگذار شود.

پورابراهیمی با اشاره به عدم تغییر انرژی در بودجه 1401، افزود: تا امروز افزایش انرژی نه پیشنهادی از سوی دولت است و نه مجلس و در صورت پیشنهاد دولت قطعا مجلس آن را رد می کند. “

وی در خصوص حذف ارز ترجیحی در بودجه 1401 گفت: وضعیت فعلی باید مشخص شود. مجلس و کارشناسان معتقدند این وضعیت نباید ادامه پیدا کند، زیرا چیزی جز فساد و تولید رانت و نابودی تولید در کشور به دست نیاورده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در چهار سال گذشته یک هزار و 300 میلیارد تن فولاد رانتی از طریق ارز ترجیحی در اختیار اقتصاد ایران قرار دادیم که معادل کل بودجه عمومی کشور در سال جاری است.

وی گفت: هر چه فاصله نرخ ارز بازار با نرخ ارز ترجیحی بیشتر باشد، توده مردم کمتر و دلالان سودآورتر قطعا این مسیر را ادامه می دهند، به نفع کشور نیست.

پورابراهیمی گفت: دولت می گوید مابه التفاوت را به صورت یارانه به مردم می دهد اما ما می گوییم پرداخت یارانه به نفع کشور نیست.

وی تصریح کرد: با یارانه مردم احساس می کنند که جاده مستمر است در حالی که باید با ثبات قیمت ها و سیاست ارزی، قدرت خرید مردم را بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه بخش عمده تورم ناشی از کاهش ارزش پول ملی است، تصریح کرد: افزایش صادرات و تقویت ارزش پول ملی باعث از بین رفتن تورم می شود به طوری که میزان تخصیص یارانه به مردم با تورم مطابقت دارد آزادسازی قیمت ها. برگزار نمی شود.

پورابراهیمی گفت: این احتمال وجود دارد که سیاست پولی ترجیحی به دلیل اختلاف نظر بین دولت و مجلس تصویب نشود، نگرانی های مردم همواره از سوی نمایندگان مجلس قبل از دولت مطرح شده است.

این مقام مسئول گفت: دولت قبل راه حل مشکلات اقتصادی را در مذاکرات دید و همین موضوع بر شدت تبعات تحریم ها افزود و اشتباه بزرگی بود.

وی افزود: باید با تحریم ساختار اقتصادی داخلی را طراحی کنیم، ضمن اینکه باید تلاش کنیم تا مذاکرات به جایی برسد و از دست ندهیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید از ادبیات اقتدار در مقابله با دشمن استفاده کرد، تاکید کرد: جمهوری اسلامی به تعهدات خود به طور کامل عمل کرده است، بنابراین زمانی که جمهوری اسلامی قدرتمند باشد، مذاکره انجام می شود. به طور خودکار حل شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در خصوص تامین آب شرب کرمان گفت:

پورابراهیمی با اشاره به جفای نخست وزیر سابق کرمان به دلیل عدم موافقت با انتقال آب به کرمان، گفت: ارائه دولت قبل فاجعه بود، ظرفیت سرمایه گذاری را از بین بردند و اجازه کار و سرمایه گذاری در بخش های مختلف را ندادند. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید