هرمزگان ظرفیت بالایی در زمینه تامین برق از انرژی های نو دارد/ وزارت نیرو در زمینه تامین زیرساخت های برق رسانی به جزایر خلیج فارس تخصص دارد.


ساعت: 20:50
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812586

استاندار هرمزگان در دیدار با معاون وزیر نیرو گفت:

دوستی با اشاره به پتانسیل بالای استان برای تولید انرژی های نو گفت: استان های کوچک در حال اجرای طرح های کوچک تولید برق خورشیدی در این استان هستند و چندین طرح در دهه فجر امسال راه اندازی شده است. سال.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان در دیدار امشب با همایون حائری معاون برق و انرژی وزیر نیرو با اشاره به ایجاد صنایع سنگین در استان و مصرف برق آنها بر لزوم احداث نیروگاه توسط این شرکت ها تاکید کرد و گفت: هرمزگان در حال توسعه است. تجارت سود قابل توجهی دارد. و در زمینه تولید برق نیز باید با اعمال سیاست های قیمت گذاری مشخص از ظرفیت این شرکت ها حمایت کرد.

وی افزود: به دنبال ساخت شهر شیشه ای در غرب بندرعباس هستیم که نیاز به برق قابل توجهی دارد و سرمایه گذاران تامین برق را به عنوان تقاضا می بینند، بنابراین باید به فکر تامین این برق باشیم که وزارت نیرو می کند. نیاز به همکاری در این زمینه.

وی افزود: این استان در این زمینه ظرفیت بالایی دارد و با حمایت وزارت نیرو و تجمیع اعتبارات در این حوزه و با همکاری بانک ها و تجمیع پروژه های خرد می توان نیروگاه خورشیدی یکپارچه احداث کرد. در استان و تولید برق برای استان .

مهدی دوستی گفت: ما در این استان آمادگی اجرای طرح های پایلوت در توسعه اقتصادی برای افزایش راندمان کاری و کاهش بخشی از مشکلات در حوزه تامین برق را داریم.

وی در تشریح مشکل برق رسانی به جزایر استان گفت: جزایر خلیج فارس از جمله دو جزیره بوموسی و تنب بزرگ از نظر زیرساخت های برق دچار مشکل هستند بنابراین انتظار داریم وزارت نیرو نسبت به تامین برق این جزایر اقدام ویژه ای انجام دهد. جزایر. جزایر ما هم همکاری خواهیم کرد.

همایون حائری معاون وزیر برق و نیرو نیز در این نشست با تقدیر از استاندار هرمزگان گفت: همچنین برای بنگاه های اقتصادی که نیروگاه های تجدیدپذیر می سازند و انرژی شبکه را تامین می کنند، انرژی مستمر را تضمین می کنیم.

وی افزود: این پروژه و استفاده از نیروگاه های تجدیدپذیر به نفع صنعت است و در ساخت آن علاوه بر تسهیلاتی که باید توسط این وزارتخانه انجام شود، مجوزهایی نیز از سوی استانداران استان ها به ویژه در حوزه صادر خواهد شد. محیط زیست و در نهایت صنایع می توانند برق مازاد خود را به قیمت مصوب به شبکه بفروشند.

معاون وزیر نیرو گفت: معتقدیم در حوزه تامین برق باید به صنایع پایین دستی از جمله شهر شیشه ای بندرعباس کمک کرد و از این رو وزارت نیرو آمادگی ارائه خدمات به این صنایع را دارد.

حائری گفت: در خصوص راه اندازی نیروگاه خورشیدی یکپارچه در استان هرمزگان که از سوی استاندار محترم این استان پیشنهاد شد، آمادگی کامل برای انجام همکاری های لازم را داریم و طرح پایلوت آن در این استان اجرا می شود.

وی تصریح کرد: در زمینه برق رسانی به جزایر خلیج فارس نیز این موضوع به صورت ویژه رصد و زیرساخت های لازم فراهم می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید