نشست استاندار آذربایجان شرقی با وزیر نیرو برای پیگیری انتقال آب ارس

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در نشستی با وزیر نیرو در تهران، طرح انتقال آب رودخانه ارس به دشت تبریز و شهرها و روستاهای سر راه را پیگیری کرد. 


به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، این نشست به‌دنبال پیگیری‌های نماینده عالی دولت در استان از وزیر کشور مبنی بر تسریع در اجرای طرح انتقال آب ارس برگزار شد.

 در این نشست علاوه بر استاندار آذربایجان شرقی، رئیس مجمع نمایندگان و تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان پیمانکار و مجری طرح حضور داشتند. 

اجرای طرح انتقال آب از رودخانه ارس پس از سال‌ها توقف و رکود در دولت قبل، با پیگیری‌های مداوم استاندار آذربایجان شرقی در دولت سیزدهم از سر گرفته شد.

کاهش بارندگی ها در سال‌های اخیر، افزایش دما، کاهش منابع آبی و افزایش جمعیت کلانشهر تبریز و آذربایجان شرقی و کاهش آب دریاچه ارومیه موجب شده مسئولان و کارشناسان، انتقال آب ارس به تبریز را تنها راهکار باقیمانده برای تامین آب بیش از ۲۰ سال آذربایجان شرقی بدانند که دریاچه ارومیه نیز از آن بی‌نصیب نمی‌ماند، این اهمیت چندوجهی طرح انتقال آب ارس را نشان می‌دهد. 

استفاده از رودخانه مرزی ارس توسط جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان حقابه و سهم مسلم کشورمان باید موردتوجه باشد. از سوی دیگر با تامین آب از ارس، بخشی از مشکل احیای دریاچه ارومیه نیز برطرف می‌شود و خطرات خشکسالی، تثبیت آب این دریاچه، طوفان‌های نمکی و حرکت گرد و غبار به خصوص ذرات نمکی به سایر استان‌ها حتی تا تهران که امکان آلوده کردن دارد، برطرف خواهد شد و بر این اساس، انتقال آب ارس به تبریز بسیار اهمیت دارد.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید