پروژه های وزارت نیرو در استان بوشهر شتاب می گیرد/ از افتتاح نیروگاه عسلویه تا بررسی وضعیت سد دالکی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تشکر؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو روز گذشته 25 مهرماه برای آغاز عملیات اجرایی ساخت چندین پروژه از جمله نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه و آغاز عملیات اجرایی خط لوله آب جم سیراف و همچنین افزایش، وارد استان بوشهر شد. وی از سد دالکی دشستان و سد دشت پلنگ دشتی نیز با ظرفیت 400 کیلووات پروژه در دست اجرا بازدید کرد


بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه


خبر خاکستری

به منظور افزایش تولید برق، پاسخگویی به تقاضای مشترکین این منطقه، افزایش بهره وری نیروگاه های گازی و تبدیل به سیکل ترکیبی، احداث واحدهای بخار نیروگاه عسلویه در دستور کار قرار گرفت. .

نیروگاه سیکل ترکیبی 1493 مگاواتی عسلویه به منظور افزایش تولید، پایداری و قابلیت اطمینان شبکه و پاسخگویی به رشد روزافزون بار در مرکز کشور با اندازه 480 مگاوات بهره برداری شد.


5575169943516 خبر خاکستری

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در این خصوص گفت: وزیر نیرو افزود: این سیکل ترکیبی امروز وارد فاز عملیاتی شد تا راندمان نیروگاه حدود 50 درصد افزایش یابد.

محرابیان افزود: از دیگر اهداف این طرح صرفه جویی و کاهش مصرف سوخت حداقل 846 میلیون متر مکعب در سال و کاهش آلودگی های زیست محیطی است.

وزیر نیرو یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده در ابتدای دولت سیزدهم، سالانه حدود 19 تا 20 هزار مگاوات کسری در بخش برق کشور وجود داشت که حدود یک چهارم مصرف برق کشور است.

شایان ذکر است، واحد بخار سیکل سوم نیروگاه مپنا هم اکنون با 43 درصد پیشرفت فیزیکی در حال بهره برداری است و تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

آب شیرین کن سیراف جام با گذشت چهارده سال هنوز تکمیل نشده است

محرابیان در این خصوص اظهار داشت: اجرای این طرح آبرسانی از نزدیک به 14 سال پیش آغاز شد اما علیرغم نیاز با سرعت بسیار پایینی اجرا شد و در سفر هیئت دولت به استان بوشهر تلاش شد تا در اجرا تسریع شود. از این پروژه مهم

وی افزود: همچنین در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری و تصمیمات اتخاذ شده در زمینه برق رسانی و تکمیل ایستگاه های پمپاژ آب شیرین کن، تلاش شده است تا این پروژه تسریع شود.

آب شیرین کن 28 هزار مترمکعبی سیراف جم هم اکنون با 67 درصد پیشرفت فیزیکی به بهره برداری می رسد و فاز اول این پروژه با حجم 10 هزار مترمکعب تا پایان آبان ماه سال جاری آماده افتتاح می شود.


آغاز عملیات اجرایی احداث خط برق 33 کیلوولت پروژه آبرسانی سیراف جم


9521169944118 خبر خاکستری

این پروژه با وام یک هزار میلیارد ریالی تا چهار ماه دیگر آماده بهره برداری می شود.

در این خصوص غلامرضا حشمتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر گفت: ساخت و تکمیل 144 دکل مشبک و تلسکوپی، شبکه انتقال هوایی 2 مداره 33 کیلوولت به طول 34 کیلومتر و شبکه زمینی 2 مداره 33 کیلوولت. به طول یک کیلومتر از مهمترین بخشهای این پروژه می باشد.
وی افزود: بخشی دیگر از این پروژه تامین 20 مگاوات برق از نیروگاه دوازدهم پالایشگاه پارس جنوبی در فاز 22 تا 24 است.


آغاز عملیات اجرایی افزایش توان نیروگاه 400 کیلوولت کنگان

ایستگاه 400 کیلوولت کنگان یکی از ایستگاه های راهبردی استان بوشهر است که در سال های گذشته به همت دستان توانمند جوانان این منطقه با ظرفیت 500 مگاوات به بهره برداری رسید.

این پروژه در 2 فاز برنامه ریزی شده است که فاز اول آن شامل نصب ترانسفورماتور و تست تبدیل تا پایان سال جاری و بحث حفاظت مربوطه تا پیک 1402 می باشد.

حقيقي با اعلام اينكه اعتبار هزينه شده در اين پروژه 120 ميليارد تومان است، گفت: از جمله مزاياي ساخت اين ايستگاه و افزايش ظرفيت آن، بهبود زيرساخت هاي لازم براي توسعه صنعت در شهرستان هاي دير و كنگان است.


بازدید از سد دشت پلنگ

سد دشت پلنگ یکی از بزرگترین پروژه های دهستان دشتی استان بوشهر است که نقش مهمی در مهار سیل دارد و از طریق منابع مالی خارجی چین اجرا می شود.

محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر گفت: سد دشت پلنگ یکی از معدود پروژه هایی است که با اعتبارات خارجی در استان بوشهر با 325 میلیون یوان چین تامین می شود که 85 درصد آن توسط سرمایه گذار و 15 درصد توسط کارفرما تامین می شود. “

محمدی افزود: احداث مخزن دشت پلنگ به منظور تامین آب شرب مورد نیاز مردم و صنعت روستایی و شهری، تنظیم و کنترل جریانات و طغیان های نابهنگام رودخانه دشت پلنگ و اصلاح اراضی کشاورزی جنوب اجرا شد. استان بوشهر.

دشت پلنگ یکی از مناطق حاصلخیز شهرستان دشتی در استان بوشهر است که اجرای این طرح در رونق کشاورزی منطقه تاثیرگذار است.


از سد دالکی دیدن کنید


2008677969384938478 خبر خاکستری

علی محمدی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر شامگاه شنبه در حاشیه بازدید وزیر نیرو از سد دالکی شهرستان دشستان گفت: با بهره برداری از این سد پیش بینی می شود 13 هزار و 200 هکتار از جنگل های شهرستان دشستان به بهره برداری برسد. بهره مندی از این منبع ذخیره آب که تحول عظیمی در اقتصاد کشاورزی استان خواهد داشت.

وی افزود: وجه تمایز این طرح با سایر طرح های توسعه منابع آبی کشور این است که در حال حاضر شبکه آبیاری پایاب در حال استفاده و قدمت مدیریت آب در این شبکه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای بوشهر بیان کرد: سد دالکی یک سد خاکی با هسته آسفالتی و با حجم مخزن 270 میلیون متر مکعب یکی از بزرگترین سدهای آسفالتی هسته ای کشور محسوب می شود.


1600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز سد دالکی

وی ادامه داد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این سد 1600 میلیارد تومان است که از محل منابع مختلف از جمله اعتبارات عمرانی، ماده 56 و مجوز نفت تامین می شود.

محمدی بیان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه 42 درصد است و پیش بینی می شود در سال 1403 آبگیری شود.

ابراهیم رضایی در حاشیه بازدید از اجرای سد دالکی در گفتگو با وزیر نیرو اظهار داشت: سد دالکی یکی از مهمترین پروژه های عمرانی استان بوشهر است که تکمیل آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضایی افزود: تکمیل سد دالکی نقش مهمی در اقتصاد شهرستان دشستان خواهد داشت و بیشترین تاثیر آن در حوزه کشاورزی است که جان مردم این شهرستان را نجات می دهد.

وی افزود: انتظار داریم با حضور وزیر نیرو در محل این پروژه مهم، جدیت بیشتری در تسریع در روند تکمیل این سد باشیم تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.


نشست بررسی مسائل و مشکلات آب و برق استان بوشهر

علی اکبر محرابیان عصر شنبه در نشست بررسی مشکلات آب و برق و مشکلات استان بوشهر با اشاره به خط لوله آب سیراف – جم گفت: آب شیرین کن سیراف با ظرفیت 10 هزار متر مکعب احداث می شود. در دهه فجر افتتاح شده و عملیات برق رسانی باید یک ماه قبل از دهه فجر آغاز شود.


اعطای 70 میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه پروژه آب شیرین کن

وی افزود: 70 میلیارد تومان برای توسعه طرح آب شیرین کن به سرمایه گذار پرداخت می شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه تکمیل این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم است، ادامه داد: این پروژه 14 سال پیش آغاز شد اما هنوز تکمیل و به بهره برداری نرسیده است و امیدواریم شاهد افتتاح آن باشیم. در اسرع وقت.

وی گفت: همچنین 170 میلیارد تومان از تعهدات این وزارتخانه و مابقی اعتبارات از محل اعتبارات تنش آبی توسط وزارت نیرو پرداخت می شود.


ساخت دستگاه نرم کننده آب در بانک

محرابیان از احداث آب شیرین کن در بانک خبر داد و بیان کرد: با احداث این آب شیرین کن ظرف یک سال مشکل آب این منطقه حل می شود.

وی تسریع در روند سد دالکی را ضروری دانست و افزود: در تلاش هستیم تا دو هفته آینده اعتبار خوبی به پروژه تزریق کنیم و از طرفی پیگیر هستیم تا اعتبارات اردوگاهی را در اسرع وقت به این پروژه تزریق کنیم.

وزیر نیرو گفت: طرح جهاد آبرسانی به عنوان بزرگترین پروژه عمرانی کشور در 31 استان کشور در حال اجراست و در حال حاضر پیشرفت پروژه در استان بوشهر 40 درصد است.


750 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل آب 348 روستای استان بوشهر

محرابیان افزود: برای حل مشکل آب 348 روستای استان بوشهر 750 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که با توزیع کامل این اعتبار مشکل آب 80 درصد روستاهای تحت تنش آبی استان حل می شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این طرح در 120 روستای استان بوشهر با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان در حال اجراست که 40 درصد پیشرفت داشته و پیشرفت آن نیز مطلوب است.

محرابیان از اختصاص 40 میلیارد تومان برای کاهش تنش آبی در دیلم خبر داد و تصریح کرد: اعتبار لازم برای احداث آب انبار امام حسن (ع) تامین می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید