اجرای سیستم آبیاری نوین در هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری


ساعت: 12:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855343

عطاءاله ابراهیمی گفت: با راه اندازی سیستم های نوین آبیاری علاوه بر مصرف بهینه منابع آبی، میزان تولید نیز افزایش می یابد. امسال سیستم های نوین آبیاری در حدود هزار هکتار در چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ عطاولا ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در مراسم افتتاح سیستم جدید آبیاری یکپارچه 17/8 هکتاری روستای نصیرآباد دهستان گندمان گفت: با توجه به اینکه بروجن از نظر منابع آبی با مشکل جدی مواجه است، در حال حاضر در سال 1385 با بهره برداری از منابع آبی مواجه هستیم. مدیریت بهتر منابع آب و نیز بهره وری تولید در این شهرستان مورد نیاز است.


وی افزود: در این شهرستان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در اجرای سیستم های نوین آبیاری، بالغ بر 65 درصد اراضی به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز به مناسبت هفته جهاد کشاورزی پروژه دیگری برای سیستم آبیاری نوین در شهرستان بروجن افتتاح شد. این طرح در زمینی به مساحت 18.7 هکتار اجرا شده و 11 ذی نفع از آن بهره مند خواهند شد.


ابراهیمی بیان کرد: راه اندازی سیستم های نوین آبیاری در تمام نقاط استان توصیه می شود و کشاورزان از این روش آبیاری استفاده می کنند تا بتوانیم از منابع آبی محدودی که داریم نهایت استفاده را ببریم.


وی با بیان اینکه راه اندازی سیستم های نوین آبیاری علاوه بر مصرف بهینه منابع آبی، میزان تولید را افزایش می دهد، گفت: امسال حدود هزار هکتار در چهارمحال و بختیاری با راه اندازی سامانه های نوین آبیاری پر شد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این سازمان آمادگی دارد تا هر یک از شهرستان هایی که بخواهند سامانه های آبیاری نوین را معرفی کنند، برای منابع دولتی تامین اعتبار کنند.


ابراهیمی افزود: امسال 40 میلیون تن در هکتار برای معرفی سامانه های نوین آبیاری به کشاورزان پرداخت می شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید