تجهیز 38000 هکتار زمین کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری

ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: 14/08/1400
کد خبر: 1780653

مدیر امور آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت؛

اسماعیل سیدی گفت: در خراسان شمالی از سطح 50 هزار هکتار از سطح زمین های کشاورزی مستعد اولیه شناسایی شده برای تجهیز سامانه های نوین آبیاری، تاکنون 38 هزار هکتار به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اسماعیل سیدی مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی امروز در جمع خبرنگاران گفت: تجهیز زمین های کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری یکی از راهکارهای وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت منابع آبی، افزایش راندمان تولید و حمایت از کشاورزان است.

سیدی گفت: در خراسان شمالی از 50 هزار هکتار مساحت اولیه شناسایی شده اراضی کشاورزی مستعد تجهیز سامانه های نوین آبیاری، حدود 38 هزار هکتار از آن اراضی تاکنون به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی همچنین با یادآوری اینکه سقف کمک های دولتی برای اجرای این طرح در زمین های کشاورزی افزایش یافته است، گفت: در همین راستا در خراسان شمالی تقاضا برای افزایش سطح زیر پوشش اجرای این طرح رو به افزایش است.

مدیر آب و خاک سازمان کشاورزی خراسان شمالی گفت: سیستم آبیاری قطره ای 40 میلیون تن در هکتار، سیستم آبیاری کم فشار 15 میلیون تن و سیستم بارانی 30 میلیون تن در هکتار است. آنها به اپراتورها تعلق می گیرد.

سیدی توصیه کرد: در زمینه اجرای طرح های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی که از منبع آب استفاده می کنند، کشاورزان برای کاهش هزینه ها به صورت گروهی برای اجرای این طرح در اراضی کشاورزی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید