خانواده رانت و بازی پاشنه آشیل شهرداری / به نام پارتیزان های پارسا!

ساعت: 15:33
تاریخ انتشار: 14/05/08
کد خبر: 1779502

یکی از اعضای شورای شهر تبریز گفت: افرادی به نام پاکبان در شهرداری استخدام شده اند اما پشت میز هستند و شهرداری تبریز با مشکل مازاد نیرو و بار مالی سنگین مواجه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آنایی: این یک مشکل تکراری است، شهرداری نیروی کار مازاد زیادی دارد که هزینه های زیادی را صرف حقوق آنها می کند و بدنه شهرداری نمی تواند نیروی کار دیگر را تحمل کند و از طرفی در برخی پست های تخصصی وجود ندارد. نیروی کار در همه و در سال های اخیر در بین نیروی کار شهرداری برای برخی از پست های اجباری آموزشی ارائه نکرده است. همه این حرفه ها سال هاست که توسط اعضای شورا، مدیران و حتی کارمندان شهرداری مطرح می شود اما برای این مازاد چاره ای اندیشیده نشده و حتی نظارتی برای جلوگیری از ورود نیروهای جدید به شهرداری صورت نگرفته است.

شورای ششم اخیراً لایحه ای را برای ممنوعیت تمدید قرارداد با کارکنان پاره وقت و سببی مدیران منصوب در سال 1400 ارائه کرد. طرحی که گامی مثبت برای جلوگیری از تقاضای رانت و بازی خانوادگی برای جذب نیرو در شهرداری و به حداقل رساندن استخدام خارج از مقررات در صورت اجراست.

این در حالی است که برخی از اعضای هیئت مدیره از جمله رئیس هیئت مدیره گزارش می دهند که علیرغم اعلام این انتصاب، برخی مدیران هنوز به این موضوع رسیدگی نکرده و در حال جذب افراد دیگر هستند. این موضوع باید توسط شهردار تبریز افشا شود.

علاوه بر نیروی کار مازاد و نحوه جذب شهرداری تبریز، با مشکل دیگری به نام شایسته سالاری و رانت پس از استخدام مواجه است! یعنی در گذشته برخی از مدیران تنها به چشم کشیدن اکتفا نمی کردند و ضمن استخدام افرادی به نام پاکبان در شهرداری، آنها را پشت میز رها می کردند تا بعد از استخدام هم کار ادامه پیدا کند.

دیروز در جلسه علنی شورای شهر احد صادقی یکی از اعضای شورای شهر تبریز گفت: عده ای به نام پاکبان استخدام شده اند اما خارج از قرارداد در ادارات و ستادهای اداری مشغول به کار هستند.

وی ادامه داد: طبق قانون با تغییر شرایط، متقیان دیگر نمی توانند به مشاغل قبلی خود بازگردند و پست جدیدی برای آنها تعیین می شود، اما اخیراً از برخی افراد خواسته شده که ادعای شاغل بودن در قانون جدید خود را نداشته باشند. سمتی که قانونی نیست و کسانی که برخلاف قرارداد خود در جای دیگری کار می کنند باید به محل خود بازگردند.

این سخنان صادقانه نشان می دهد که عده ای که به عنوان افراد متقی در شهرداری جذب می شوند و پشت میز می نشینند، با غصب جایگاه متقیان پس از تغییر وضعیت و متقیانی که به وضع موجود و قانونا تبدیل می شوند، تلاش می کنند به کار خود ادامه دهند. باید یک شغل جدید برای آنها داشته باشد.تصمیم به ادامه کار روی پاکیزگی!

حال باید دید شورا و شهرداری اجازه ادامه چنین بی قانونی در مجموعه شهرداری را خواهند داد یا خیر؟

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید