این ستاره یحیی پاشنه آشیل پرسپولیس است

این ستاره یحیی پاشنه آشیل پرسپولیس است

از زمانی که یحیی گل محمدی به رامین رضایان پاسخ داد تا شاگرد قدیمی خود دانیال اسماعیلی فر را به پرسپولیس بیاورد، همه فوتبالی ها بر این باور بودند که پرسپولیس از این معامله ضرر زیادی خواهد کرد. رامین در تمام این دو فصل همیشه ستاره درخشان سپاهان و تیم ملی بوده و دانیال هم همیشه نقطه ضعف پرسپولیس بوده و یک بازی درخشان را از دست داده است!

در هر یک از دیدارهای مهم این دو سال، نقش دفاع راست تیم در گل های پرسپولیس کاملا مشخص است، همانطور که می توان نقش دفاع راست سپاهان و تیم ملی را در گل ها دید. از این دو تیم حالا در لیگ قهرمانان که رامین آقای گل ایران است و پرسپولیس به دلیل ضعف دانیال حذف می شود.

کاش اسماعیلی فر فقط در حمله ضعیف بود. او همچنین قادر به انجام وظایف دفاعی نیست. هر بار بعد از هر شکست، آنالیز فنی پرسپولیس نشان می دهد که این تیم در سمت راست خط دفاعی بسیار آسیب پذیر است. در تمام این ماه ها بارها و بارها درباره همین مشکل نوشتیم، اما یحیی گوش نکرد و پای انتخابش ایستاد، در حالی که حالا خود یحیی گل محمدی هم اعتراف می کند.

سرمربی سرخ ها پس از شکست پرسپولیس مقابل الدحیل گفت: فکر می کنم در هر دو گل – به خصوص گل اول – نتوانستیم فضای پشت مدافعان را بپوشانیم و مانع از ورود حمله حریف به راحتی و عبور از آن فضا شویم. . زمانی که هافبک ها به میدان رفتند تاکید زیادی بر بستن فضای عمیق داشتیم که به نظر من حریف خیلی خوب عمل کرد و صحنه سختی بود. بعد گل خوردیم. بیرانوند هم خوب کار کرد اما روی توپ معکوس گل خوردیم. ما باید در این بخش خیلی کار کنیم.”

حتی اگر یحیی آن را انکار کند، حقیقت را نمی توان انکار کرد. صحنه گل اول الدیل را تماشا کنید؛ درخشش بیرانوند خیره کننده است. او از موقعیت تک به تک استفاده کرد، موقعیتی که پشت سر دانیال اسماعیلی فر و فضای خالی سمت راست خط دفاعی پرسپولیس به وجود آمد، اما حتی بیرانوند در ریباند باز هم نتوانست دروازه اش را نجات دهد.