پاشنه آشیل یحیی; دلیل ضعف پرسپولیس

پاشنه آشیل یحیی;  دلیل ضعف پرسپولیس

پرسپولیس در 2 هفته ابتدایی لیگ برتر به مصاف ذوب آچان و فولاد رفت. تیم های بسیار سریع و معتقد به فشار بالا که باعث شد شاگردان یحیی با مشکلات خاصی در ساخت نمایش مواجه شوند.

فولاد از نظر پرس حریف یکی از بهترین تیم های لیگ برتر است و بازی این تیم مقابل پرسپولیس نشان داد که شاگردان گل محمدی مانند فصل گذشته از این نظر مشکل دارند. آنها با صرف نظر از چند صحنه، در موقعیت سازی مقابل فولاد اصلا موفق نبودند و نتوانستند عملکرد مطلوبی را در این بازی ارائه دهند.

جواد نکونام که پرسپولیس را به خوبی آنالیز کرده بود سعی کرد تیمش را رو به جلو نگه دارد تا به محض اینکه مدافعان پرسپولیس صاحب توپ شدند با فشار شدید چند بازیکن حریف مواجه شدند و نتوانستند به دروازه برسند.

نکونام به خوبی می دانست که علی نعمتی مدافع چپ تخصصی نیست و به همین دلیل فشار زیادی به این سمت از پرسپولیس وارد می کند. حاصل این اتفاق پاس های اشتباه علی نعمتی در نیمه اول بود که در این نیمه بارها تکرار شد.

شاگردان یحیی عموماً همیشه علاقه مند به بازی از پشت زمین و خط دفاعی هستند، اما فشار شدید بازیکنان فولاد کار را برای سرخ پوشان سخت کرده بود و به همین دلیل زوج دفاعی گلسیانی و فرشاد فرجی به سختی به میدان رفتند. در بازی پرسپولیس نقش داشت.

به نظر می رسد تنها راه حل این مشکل پرسپولیس، بازگرداندن سروش رفیعی به زمین است، او باید کمی به عقب برگردد تا در بازی نقل و انتقالات در شرایطی که سرلک و کمال سغدنیا دیگر گزینه های پاس برای مدافعان نیستند، به تیمش کمک کند. به فشار شدید حریف.در این صورت قرمزها می توانند فشار تیم مقابل را کاهش دهند و در طراحی حملات بهتر عمل کنند.

باید منتظر ماند و دید تاکتیک یحیی گل محمدی برای برخورد با حریفان در مسابقات لیگ چگونه خواهد بود و آیا می تواند تیمش را از فشار شدید مطبوعات حریفش خارج کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید