پاشنه آشیل پرسپولیس شناسایی شد

پاشنه آشیل پرسپولیس شناسایی شد

بهترین گلزن پرسپولیس در اولین فصل لیگ برتر معتقد است این تیم باید از نظر گلزنی بسیار بهتر به نظر برسد. ابراهیم اسدی با اشاره به این موضوع می گوید: تیمی که می خواهد قهرمان شود علاوه بر اینکه کمتر گل می زند باید گل بزند. اتفاقاً آقای یحیی به درستی نقطه ضعف پرسپولیس را در فصل گذشته به نقطه قوت تبدیل کرد. شاید یکی از دلایلی که پرسپولیس در فصل گذشته نتوانست قهرمان لیگ برتر شود و آن را به استقلال واگذار کرد، گلزنی آنها بیشتر از حد استاندارد بود. اما امسال آقای گل محمدی خریدهای خوبی انجام داد و با به خدمت گرفتن مرتضی پورعلیگنجی، گیورگی گلسیانی و دانیال اسماعیلی فر خط دفاعی را تقویت کرد و الان هم می بینیم که این تیم در 9 هفته فقط 3 گل دریافت کرده است.

وی ادامه می دهد: اما نکته ای که باید به آن اشاره کرد، زدن 9 گل در 9 بازی است، آمار زدن یک گل در هر بازی نمی تواند آمار خوبی برای پرسپولیسی رقابتی باشد. این تیم برای قهرمانی در لیگ برتر باید گل های بیشتری بزند زیرا هیچ یک از قهرمانان لیگ برتر در پایان فصل در هر بازی گلی به ثمر نرسانده اند. البته پیش بینی می کنم این مشکل به زودی حل شود و پرسپولیس بتواند در هر بازی تعداد گل های زده را افزایش دهد.

هافبک پیشین پرسپولیس با اشاره به اینکه گل زدن یا نخوردن تنها بر عهده مهاجمان نیست، یادآور می شود: شاید این تصور ایجاد شود که گلزنی فقط بر عهده مهاجمان است و اگر تیم کمتر گل خورد یا گل نخورد. مهاجمان این تیم باید مستقیماً هدف قرار بگیرند، هرچند اینطور نیست. به نظر من هافبک ها هم نقش ویژه ای دارند. برای من عجیب است که با وجود داشتن مهاجمی مانند یورگن لوکادیا، هافبک ها زیاد به او غذا نمی دهند. این مهاجم هلندی در محوطه جریمه بسیار خطرناک است و موقعیت های گلزنی بالایی دارد اما هافبک های پرسپولیس او را چندان در محوطه جریمه نمی بینند. این موضوع برای من عجیب است زیرا اگر لوکادیا تغذیه شود، پرسپولیس می تواند آمار امتیازش را بیشتر کند.

گلزن قهرمانی پرسپولیس در اولین دوره لیگ برتر خاطرنشان می کند: من هم مثل خیلی ها معتقدم خط هافبک پرسپولیس نقطه قوت این تیم است اما برای رساندن توپ به خط حمله دچار مشکل شدند و به نقطه ضعف تیم تبدیل شدند. نمی دانم هافبک های پرسپولیس چگونه تمرین می کنند یا دستور تاکتیکی این است که بیشتر روی دفاع تمرکز کنند یا نه؟ اما چیزی که من می دانم این است که یکی از مهمترین وظایف هافبک ها بازی کردن و دادن توپ به مهاجمان است. حالا می بینیم که دانیال اسماعیلی فر که مدافع کناری است با 3 پاس گل بهترین پاسور پرسپولیس در این فصل بوده است. این در حالی است که بهترین زمین های فصل گذشته در پرسپولیس بازی می کنند. سعید صادقی با 14 پاس گل بهترین پاسور فصل گذشته و کل لیگ برتر بود. مهدی ترابی و سروش رفیعی از بهترین پاسورهای فصل گذشته لیگ برتر بودند اما نمی دانم چرا امسال سقوط کرده اند. من خیلی تعجب کردم که پرسپولیس به راحتی احسان پهلوان را از دست داد. او خیلی به تیم کمک کرد.

ابراهیم اسدی ادامه می دهد: شاید سعید صادقی اگر در سمت چپ بازی کند موثرتر باشد. او در پست وینگر چپ 14 پاس گل برای گل گهر سیرجان داد که تاثیرگذاری او در پست هافبک و وینگر راست امسال کاهش یافته است. شاید جایی بتواند در کنار مهدی ترابی به سعید صادقی کمک کند. البته اینها چیزهایی است که ما به عنوان بیننده تلویزیون یا هوادار پرسپولیس می بینیم و درباره آن صحبت می کنیم، اما قطعا آقای گل محمدی بهتر از هرکسی شرایط تیمش را می داند و برای پرسپولیس و بازیکنانش احترام کامل قائل است.

وی در خصوص مینی کمپ های تیم ملی و دعوت از بازیکنان باشگاه ها از جمله پرسپولیس کارلوس کی روش نیز اظهار داشت: با توجه به زمان کوتاه تا شروع جام جهانی قطر چاره دیگری باقی نمانده است. البته 2 بازی بیشتر باقی نمانده و لیگ بعد از هفته یازدهم تعطیل می شود. در چنین شرایطی کشورها باید تعامل کافی با یکدیگر داشته باشند تا انشاالله تیم ملی کشورمان در جام جهانی موفق باشد. می بینیم که آقای یحیی با سرمربی تیم ملی رابطه خوبی دارد و این می تواند برای فوتبال ما مفید باشد.

ابراهیم اسدی در پایان درباره دیدار آینده پرسپولیس مقابل ملوان انزلی نیز می گوید: ملوان انزلی بعد از چند سال به لیگ برتر آمد و به دلیل بضاعت و نفراتی که دارد هنوز نتوانسته نتایج ایده آلی کسب کند اما ملوان همیشه ملوان است این تیم قدیمی و ریشه دار همیشه مقابل پرسپولیس و استقلال به خصوص در خانه خوب بازی کرده است و اصلا نباید این تیم را دست کم گرفت. با این حال با تمام احترامی که برای این تیم خوب قائل هستم، فکر می کنم شانس پرسپولیس برای قهرمانی بیشتر است.

دیدگاهتان را بنویسید