مشکل بزرگ پرسپولیس در اولین بازی قرن؛ پاشنه آشیل آبی

مشکل بزرگ پرسپولیس در اولین بازی قرن؛  پاشنه آشیل آبی

اولین بازی پرسپولیس در قرن جدید دوشنبه شب در خانه هواداران برگزار می شود که امیدوارند 24 ساعت مانده به بازی استقلال فاصله خود را از صدر به 3 امتیاز کاهش دهند.

* پاشنه آشیل

23 هفته از لیگ برتر می گذرد و پرسپولیس از 69 امتیاز ممکن 49 امتیاز دارد. آنها 20 امتیاز از دست داده اند که 18 امتیاز آن مقابل مربیانی با سابقه بازی در استقلال است. 4 امتیاز مقابل کالا نوی، 4 امتیاز مجیدی، 3 امتیاز حتیبی، 3 امتیاز منصوریان، 2 امتیاز از سید عباسی و 2 امتیاز از عنایتی. تیم گل محمدی تنها به یک مربی استقلالی یعنی ربیع و مس رفسنج امتیاز از دست داد.

* بحران در درمانگاه

کلینشیت و پرسپولیس به دو خط موازی تبدیل می شوند که هیچ وجه اشتراکی ندارند. تیم گل محمدی تنها در 8 بازی از 18 بازی گذشته بدون گل خورده زمین را ترک کرد. آنها در نیمه دوم فقط یک کلینچیت ساختند که برابر با آلومینیوم در خانه بود. تیم گل محمدی در هیچ یک از 5 دیدار اخیر نتوانسته درهای خود را بسته نگه دارد و حضور چنین بین لک و گوهری نیز این مشکل را حل نکرد. اگر بخواهیم نگاهی به بازی غیررسمی و دوستانه پرسپولیس مقابل تیم ملی امید داشته باشیم، دروازه بان های پرسپولیس سه گل به ثمر رساندند. البته گوهری علاوه بر دریافت دو گل از تیم ملی، یک پنالتی را مهار کرد تا پرسپولیس از تیم ملی 4 گل دریافت نکند. حامد لاک در این دیدار یک گل به ثمر رساند اما سیوهای خوبی هم داشت.

* عنایتی و پرسپولیس

درست است که عنایتی به عنوان سرمربی هرگز پرسپولیس را در لیگ برتر شکست نداده است، اما به عنوان بازیکن کارنامه درخشانی در گشودن درهای این تیم دارد. عنایتی برای اولین بار با پیراهن آدنیس در سال 1379 و در جام حذفی دروازه پرسپولیس را باز کرد و 6 بار دیگر با پیراهن استقلال، صبا، مس و سپاهان این کار را انجام داد تا با زدن 7 گل رکورد خود را به عنوان بازیکن ثبت کند. مقابل پرسپولیس بسته شود.

* تناقض عجیب

این هوادار در اولین فصل حضورش در لیگ برتر تیمی با تحمل بالا بود و این جنجال پیش بینی دقیق را غیرممکن کرد. تیم عنایتی در هیچ یک از 7 دیدار اخیر خود شکست نخورده است که این یک نکته مثبت است. اما همین تیم در 6 بازی اخیر خانگی هیچ بردی نداشته است که این یک امتیاز منفی محسوب می شود. هواداران در این فصل علاقه خاصی به تساوی دارند و برای برد ترجیح داده اند نباختند.

* گل می زنند

بحران پرسپولیس، دروازه، دفاع و فاز دفاع در پرسپولیس قدرت آنها را در فاز هجومی تحت الشعاع قرار داد. پرسپولیس تیمی است که کمتر در این فصل بدون گل از زمین خارج می شود. اگر 20 بازی اخیر گل محمدی را ملاک قرار دهیم، تنها در 2 بازی دربی و بازی برگشت با صنعت نفت گل نزده اند. این عدد 3 بازی بدون گل پرسپولیس در طول فصل است.

دیدگاهتان را بنویسید