معافیت های مالیاتی هدفمند پاشنه آشیل سیستم مالیاتی است


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: 1011/01/28
کد خبر: 1822586

رئیس سازمان مالیاتی کشور با تاکید بر اینکه ساماندهی معافیت های مالیاتی یکی از برنامه های تحول این سازمان است، گفت: معافیت های مالیاتی گسترده و غیرهدفمند پاشنه آشیل نظام مالیاتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سازمان مالیاتی «داوید منظور» در اولین بازدید میدانی سال جدید از مدیران، معاونان و روسای ادارات مالیاتی اداره کل امور مالیاتی مودیان کلان کشور، تاکید کرد: ساماندهی معافیت های مالیاتی در دستور کار این سازمان قرار دارد. .

وی استثناهای گسترده و غیرضروری را از چالش های اساسی نظام مالیاتی برشمرد و گفت: باید سازمان یافته و هدفمند به سمت معافیت های مالیاتی برویم که در این صورت می توان انتظار افزایش چشمگیر نسبت مالیات به تولید ناخالص داخلی را داشت.

وی گفت که میزان زیاد معافیت های مالیاتی در کشور نیاز به بازنگری دارد.

وی با اشاره به تغییراتی در سیاست‌های این سازمان و اجرای دستورالعمل‌های جدید در نظام مالیاتی، ضمن اشاره به برنامه‌ریزی برای تسریع در فرآیند، تاکید کرد: امسال بخشودگی جرائم هدف‌گذاری می‌شود.

رئیس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه گذشت برخی جرایم باعث ایجاد فرهنگ و رویه نادرست برای تاخیر در پرداخت مالیات، بی نظمی در تمکین مالیاتی و به طور کلی بی قانونی می شود، خاطرنشان کرد: این امر موجب ایجاد فرهنگ و رویه نادرست برای تاخیر در پرداخت مالیات می شود. بنابراین امسال رویکرد سازمان در بخشودگی جرایم مالیاتی متفاوت خواهد بود.

وی گفت: تکریم مودیان عاقل و مؤدیانی که به وظایف قانونی خود به موقع عمل می کنند یک اصل و یک ضرورت است.

رئیس سازمان مالیاتی کشور، فساد را خط قرمز این سازمان می داند و می افزاید: اکثر همکاران در این سازمان پایبند به اصول و ارزش های سازمانی هستند و برخورد قاطع و جدی با متخلفان در دستور کار است و اجازه نخواهیم داد. چندین مورد برای خدشه دار کردن اعتماد به سازمان در چشم مردم.

منظور با تاکید بر اینکه تحولی در نظام مالیاتی در حال رخ دادن است، گفت: تحقق بیش از 110 درصد درآمدهای مالیاتی در سال گذشته حاصل تلاش حداکثری و تلاش بی شائبه همکاران این سازمان است.

رئیس سازمان مالیاتی کشور اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان را یکی از اقدامات اصلی این سازمان برای هوشمندسازی نظام مالیاتی عنوان کرد. تغییر مورد انتظار در نظام مالیاتی به نحو مطلوب اتفاق خواهد افتاد.

وی اصلاح و تحول نظام مالیاتی را مطالبه ملی و اولویت مهم کشور خواند و گفت: آینده رشد و توسعه اقتصادی کشور در گرو اصلاح نظام مالیاتی است.

منظور گفت: اثرات فشارها و شوک های خارجی با نرخ جدید مالیاتی قابل جبران است و باید به سمتی برویم که بیشترین بودجه کشور از مالیات تامین شود. یک نظام مالیاتی پیشرو می تواند بدون نفت بودجه ایجاد کند و همه ما موظفیم در این گفتمان مشارکت کنیم.

وی با اشاره به شناسایی حدود یک میلیون مودیان جدید گفت: امسال تغییراتی در اعمال ماده (100) قانون مالیات های مستقیم خواهیم داشت و تنظیم اظهارنامه مالیاتی برای بخش قابل توجهی از مودیان نیز در دستور کار قرار دارد. دستور کار سازمان.

این مقام مسئول ادامه داد: استفاده از تبصره ماده (100) طلافروشان بزرگ و آهن فروشان دور از عدالت مالیاتی است و تبصره ماده (100) برای بنگاه های کوچک در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید