واردات گندم پاشنه آشیل بخش کشاورزی است/ مطالبات تولیدکنندگان گندم به زودی پرداخت می شود


ساعت: 14:39
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885161

با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب بر عزم دولت ها در مسیر خودکفایی گندم، همچنان شاهد واردات این محصول استراتژیک هستیم. این در حالی است که چالش‌های موجود در مسیر گندمکاران هنوز حل نشده و بر چالش‌های موجود در مسیر رضایت‌بخشی می‌افزاید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، گندم یکی از محصولات استراتژیک متعددی است که با توجه به ظرفیت تولید آن در کشوری مانند ایران، می توان با آن به خودکفایی رسید و البته شرایط کنونی دنیا نیاز را چند برابر می کند. برای درک این موضوع

ضرورت دستیابی به خودکفایی در تولید گندم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، البته یکی از پیش نیازهای این امر توجه جدی به گندم کاران و پرداخت مطالبات آنان از سوی دولت است که خوشبختانه و نمایندگان مجلس در این زمینه موفق شدند. با تعیین قیمت واقعی این محصول استراتژیک در سال گذشته به تصویب رسید که در نوع خود اقدامی قابل تحسین بود.


3fd61248 698d 4cff b42b 9eaa4fbd763b خبر خاکستری


توجه به تاکید رهبر انقلاب بر خودکفایی گندم ضروری است/ دولت باید مطالبات گندم کاران را سریعتر بپردازد.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: یکی از اقدامات خوبی که در مجلس یازدهم انجام شد، قیمت گذاری واقعی گندم در تابلوی قیمت بود و البته در بودجه سال 1401 قیمت واقعی گندم با نرخ 9500 تومان تصویب شد. .

وی افزود: سپس دولت در شورای قیمت، قیمت گندم را 10 هزار و 500 تومان در نظر گرفت که با توجه به تشویق هزار تومانی، 11 هزار و 500 تومان مصوب شد.

نوروزی خاطرنشان کرد: امسال میزان خرید تضمینی گندم افزایش یافته و طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی این نیز روال خوبی است.

وی گفت: علاوه بر احتساب 30 هزار میلیارد تومان تسهیلات، 71 هزار میلیارد تومان نیز در بودجه امسال برای پرداخت مطالبات گندم کاران پیش بینی شده است که امیدواریم دولت هر چه سریعتر مطالبات گندم کاران را پرداخت کند. از منابع ذکر شده

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: دولت با در نظر گرفتن نظر رئیس جمهور و نظر رهبر انقلاب در مورد کشاورزان سریعا مطالبات گندم کاران را پرداخت کند.

نوروزی تصریح کرد: جنگ اوکراین و روسیه نشان داد که تاکید مقام معظم رهبری بر خودکفایی گندم پس از دولت هشتم اکنون یک ضرورت جدی است چرا که 30 درصد گندم مورد نیاز کشور و 70 درصد گندم جهان. گندم کشتی از کشورهای اوکراین و کشتی از روسیه است.

وی با تاکید بر اینکه در عرصه تولید گندم باید به تنهایی بایستیم، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب فرمودند ما می توانیم و رهبر انقلاب نیز بارها بر خودکفایی گندم تاکید کرده اند، لذا این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد. .


2d5d225f 31c0 49c2 a781 613609ae2188 خبر خاکستری


پرداخت 1346 میلیارد تومان مطالبات گندم کاران کرمانشاهی/ مابقی مطالبات بزودی پرداخت می شود

در گفتگو با خبرنگار مرصاد ماشاالله اویسی نیز اظهار داشت: 434 هزار و 563 تن گندم به صورت تضمینی و 57 هزار و 737 تن به صورت توافقی از طریق کارخانه جات ماکارونی در استان کرمانشاه خریداری شد.

وی مجموع خرید گندم از ابتدای سال تاکنون در استان کرمانشاه را 492 هزار و 300 تن اعلام کرد.

ارویسی بیان کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم 10 هزار و 500 تومان است که هزار تومان آن پاداش عرضه کنندگان گندم به مراکز خرید تضمینی گندم دولتی مانند سیلوهای بخش خصوصی و دولتی و مدیران تعاونی روستاها است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: خرید تضمینی گندم در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 20 درصد افزایش داشته است.

اویسی خاطرنشان کرد: تاکنون 1346 میلیارد و 779 میلیون تومان از مطالبات گندمکاران استان کرمانشاه پرداخت شده است که بر این اساس کشاورزانی که لیست آنها تا 20 تیرماه به بانک کشاورزی ارائه شده است، تمامی مطالبات خود را دریافت کرده اند.

وی با بیان اینکه پرداخت مطالبات تولیدکنندگان گندم امری ملی و بر عهده دولت است، تصریح کرد: به زودی شاهد پرداخت مابقی مطالبات تولیدکنندگان گندم خواهیم بود.

به گزارش مرصاد نیوز، در حال حاضر با وجود اینکه شاهد پرداخت مطالبات گندم کاران هستیم، انتظار می رود این موضوع با سرعت بیشتری در دستور کار دولت قرار گیرد تا مشوقی برای کشاورزان برای افزایش سطح زیر کشت گندم باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید