پرداخت 100 درصدی مطالبات کشاورزان برای طرح امنیت گندم/غذایی اولویت اول کمیسیون کشاورزی است.


ساعت: 13:07
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1902871

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی اولویت اول کمیته کشاورزی است، گفت: امسال برخلاف سال های گذشته دولت توانست 100 را پرداخت کند. درصد تقاضای تولیدکنندگان گندم در مدت زمان کوتاهی است تا گندمکاران انگیزه خاصی برای کاشت گندم در سال بعد داشته باشند.

علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و طرح امنیت غذایی این کمیسیون اظهار داشت: طرح امنیت غذایی یکی از مهم ترین طرح هایی است که کمیسیون کشاورزی دنبال می کند که این کمیسیون به عنوان رکنی برای این کمیسیون دنبال می شود. امنیت کشور

وی ادامه داد: در این طرح آمده است که قیمت محصولات اساسی به ویژه گندم باید به گونه ای باشد که کشاورز می خواهد گندم بکارد و به دولت اعلام کنیم که امسال عملاً شاهد اجرای صحیح این روند بودیم.

بیشتر بخوانید:
760 هزار میلیارد ریال گندم توسط کشاورزان خریداری شد


پول غلات را برای کشاورزان واریز می کنیم تا عرق آنها خشک شود



علیزاده افزود: بذر اصلاح شده، کود، سم و روش های آبیاری باید توسط جهاد کشاورزی استفاده شود و در اختیار کشاورز قرار گیرد و دولت نیز با پیگیری مجلس تلاش می کند پول گندم را به کشاورزان پرداخت کند که امسال شاهد آن بوده ایم. سپرده مدت دار پول گندم کاران در حالی که در سال های اخیر کشاورزان گاهی 9 ماه منتظر پول برای فروش گندم خود بودند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امسال با کمبود اعتبار و نزدیک به 85 هزار میلیارد تومان در مدت دو ماه مواجه بودیم. گندمکاران ارائه شد که یک معجزه بود و ما 100% موفق شدیم الزامات تولیدکنندگان گندم برای پرداخت

وی در خصوص تامین موسسات نیز گفت: متأسفانه به دلیل سیاست های غلط در سال های اخیر 90 درصد موسسات وابسته به کشورهای خارجی هستند. اما در بودجه سال 1401 مقرر شده بود که وزارت کشاورزی طی 4 سال به 50 درصد خودکفایی برسد و امسال امیدواریم در سال جدید به 10 درصد خودکفایی برسیم.

دیدگاهتان را بنویسید