مطالبات تولیدکنندگان گندم طی روزهای آینده پرداخت می شود/ پرداخت به موقع گامی مهم برای تحقق رضایت است


ساعت: 10:58
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886077

پرویز آورزی گفت: در خصوص تامین منابع برای پرداخت مطالبات گندم کاران مشکلی وجود ندارد و این موضوع در روزهای آینده محقق خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پرویز اسویسی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: پرداخت مطالبات گندم کارانی که گندم مازاد را به مراکز خرید و فروش گندم تحویل داده بودند با تاخیر مواجه شده است.

وی افزود: با توجه به انتظارات موجود باید مطالبات تولیدکنندگان گندم به موقع پرداخت شود که در این زمینه اعضای کمیسیون کشاورزی نیز تذکراتی صادر کرده اند و انتظار می رود در این امر تسریع شود.

اوزازی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری های انجام شده متوجه شدیم بانک کشاورزی به تعهدات خود عمل کرده است اما سایر بانک ها از تعهدات خود عقب هستند و البته تلاش می کنیم این روند را تسریع کنیم.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی منابع مورد نیاز برای خرید 6 میلیون و 500 تا 7 میلیون تن گندم را پیش بینی کرده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد و البته مطالبات تولیدکنندگان گندم طی روزهای آینده پرداخت خواهد شد.

یکی از اعضای کمیته کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی گفت: امسال با توجه به شرایط خشکسالی حاکم بر کشور، هزینه های تولید به ویژه در بخش دیم افزایش یافته است، اما عملکرد خوبی داشته ایم.

اوزازی خاطرنشان کرد: انتظار کشاورزان این است که حداقل نیازمندی های تولید به موقع پرداخت شود تا در سال زراعی جدید با پرداخت هزینه های تولید، نهاده ها و بذر را خریداری کنند.

وی افزود: همه موافق پرداخت مطالبات گندم کاران هستیم و مجلس نیز خواهان تسریع در این امر است.

اوزازی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به خوبی انجام شده است، تصریح کرد: افزایش قیمت گندم به مبلغ 11 هزار و 500 تومان باعث شده خرید گندم در سال جاری به خوبی انجام شود، این در حالی است که پیش بینی می شود میزان خرید گندم شش عدد باشد. میلیون و 500000 تن در حال حاضر هفت میلیون تن تخمین زده می شود.

وی گفت: در شرایط خشکسالی کنونی خرید هفت میلیون تن گندم قابل توجه است و می تواند نیاز کشور را پوشش دهد و البته این به دلیل همان سیاست خوبی است که در حوزه قیمت گذاری گندم اتفاق افتاده است. منجر به افزایش عملکرد در واحد سطح به ویژه در اراضی آبی و همچنین در مناطق تحت اشغال گندم شده است.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خشکسالی آسیب جدی به مزارع غلات وارد می کند وگرنه اگر کشور از نظر بارندگی در شرایط نرمال قرار داشت گندم بیشتر از کشور تولید می شد. نیاز دارد.

اوزتی بیان کرد: پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان برای گندم می تواند انگیزه ای برای افزایش سطح زیر کشت گندم در سال جدید زراعی باشد تا کشاورزان بتوانند این محصول را بیشتر کشت کنند و از آن مراقبت بهتری داشته باشند.

وی افزود: پرداخت به موقع مطالبات به تولیدکنندگان گندم در رسیدن به خودکفایی در تولید گندم موثر است و اعضای کمیته زراعت نیز در این راستا هشدارهایی داده اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید