افزایش تخصیص اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۲۵
کد خبر: 1808671

احمد راستین از افزایش اعتبارات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری برای پرداخت تسهیلات اشتغال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ احمد راستین نماینده مردم سامان و بن در مجلس شورای اسلامی شهرکرد در حاشیه بازدید از غرفه نمایشگاه صنایع دستی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه های بین المللی گفت: صندوق توسعه ملی با همکاری بانک های موجود 18 با اولویت استان های دارای نرخ بالای بیکاری، تفاهم نامه امضا و پرداخت تسهیلات از دی ماه 1400 در بانک های موجود قابل بررسی و پرداخت است.

وی گفت: با پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقرر شد تسهیلات تبصره 18 به صورت شناور با اولویت استان های دارای نرخ بیکاری بالا و اولویت با استان های کمتر توسعه یافته ارائه شود.

راستین گفت: حداکثر میانگین سود بانک و دولت برای پرداخت تسهیلات باید 10 درصد می بود. متاسفانه در حوزه گردشگری نرخ سود 14 درصد اعلام شده است که از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی پیگیری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از طرح های اشتغال زایی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به 35 میلیارد تن تسهیلات نیاز دارد، گفت: در صورت اعلام میزان به چهارمحال و بختیاری، حدود 113 میلیارد تن تسهیلات برای پروژه های خود نیاز داریم. برآورد استان 60 میلیارد تن است.

راستين گفت: اداره كل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي در تشريح وظايف اين اداره كل در سال هاي اخير چندان فعال نبوده است، لذا انتظار مي رود با انتصاب مديركل جديد شاهد تحول چشمگيري در اين زمينه باشيم. منابع در دسترس.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید