از مولفه‌های پیشرفت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان وجود تشکل‌های مردم نهاد است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: یکی از مولفه‌های پیشرفت در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان وجود تشکل‌های مردم‌نهاد قوی و تأثیرگذار است.


به گزارش خبرگزاری موج ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل  میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام با اشاره به اینکه ۱۰ انجمن مردم‌نهاد در استان فعالیت دارد با اعلام این خبر اظهار کرد: برای دست‌یابی به اهداف مهمی در راستای مرمت و حفظ آثار تاریخی، رفتن به سمت صنعت گردشگری و جذب توریست خارجی انجمن‌های میراث‌فرهنگی نقش به‌سزایی دارند که باید با تقویت همکاری بین انجمن‌ها و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان این امر محقق شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: امروز در اقصی نقاط استان انجمن‌هایی با وظیفه‌شناسی از میراث‌فرهنگی محافظت می‌کنند و به توانمند کردن جوامع محلی می‌پردازند که جای قدردانی دارد.

شریفی با توجه به نشست صمیمانه با نمایندگان تشکل‌ها وانجمن‌های مردم نهاد، فرهنگ‌سازی را منشا حل مشکلات دانست و گفت: با توجه به نقش با اهمیت انجمن‌های مردم نهاد به عنوان مجموعه‌های مکمل و همراه، از ظرفیت علمی و اجرایی این مجموعه‌ها در راستای پیشرفت سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از تمامی فعالیت‌های این انجمن‌ها استفاده می‌شود.

وی گفت: امید است با این نگاه ویژه به فعالیت انجمن‌های مردم نهاد بتوانیم از ظرفیت سمن‌ها در راستای توسعه گردشگری، حفظ و احیای میراث‌فرهنگی و رونق و ترویج استفاده از تولیدات صنایع‌دستی به صورت ملی و بین‌المللی استفاده شود.

شریفی با بیان اینکه امروز نقش تشکل‌های اجتماعی فراتر از گذشته شده است، گفت: یکی از مولفه‌های پیشرفت کشور وجود تشکل‌های مردمی قوی و تأثیرگذار در کنار بخش دولتی و خصوصی است.



آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید