بازدید سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی


ساعت: 13:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۷
کد خبر: 1900899

رئیس جمهور صبح امروز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازدید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز دوشنبه (11 مهرماه) از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بازدید کرد.

عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه این دیدار گفت: همکاران ما در آخرین روز از هفته گردشگری میزبان رئیس جمهور هستند و در این راستا بازدید مفصل و مفیدی انجام شد و وی با مناطق آشنا شد. فعالیت نزدیک وزارتخانه که اطلاعات زیادی به آن افزوده است، این حسن سابق آنهاست و این ارتباطات مستقیم و شخصی به برداشت قبلی آنها کمک می کند. گزارش های مقدماتی سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از سوی رهبران ما به رئیس جمهور ارائه شده است.

وی افزود: رئیس جمهور همچنین از موزه ملی ایران بازدید و با برخی از سامانه های وزارت کشورمان آشنا شد. از سوی دیگر فرصتی ایجاد شد تا همکاران ما مشکلات خود را صریح و رو در رو با فضایی که رئیس جمهور در نظر گرفته اند مطرح کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: خوشبختانه آقای رئیس جمهور در این جلسه دستورات بسیار خوبی دادند که نشان از توجه کلی ایشان به مشکلات این وزارتخانه داشت. رهنمودهای ارائه شده از سوی آیت الله رئیسی در حوزه میراث فرهنگی و انتظارات ایشان در حوزه گردشگری و نگاه ایشان به حوزه صنایع دستی بسیار ارزنده و برای روسای وزارتخانه پیشنهادهای عملی خوبی برای فعالیت های آتی ایشان بود.

وی بیان کرد: حوزه های این وزارتخانه مانند میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که از مسائل مهم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی، حتی امنیتی و سیاسی هستند و امروزه منبع درآمد بسیاری از کشورها از طریق گردشگری هستند، اما متاسفانه در حال حاضر عقب مانده اند. پشت.

ضرغامی اضافه کرد: اولاً این نهاد چنددستگاهی است و تنها به یک وزارتخانه گره نخورده است. بسیاری از نهادهای دولتی، دولتی و خصوصی باید برای حل مشکلات زیرساخت های گردشگری گرد هم آیند. در حال حاضر با سه تفاهم نامه ای که در سه روز گذشته با سه وزارتخانه دیگر امضا کردیم، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش نهادهای مهم کشور را در کنار هفت تفاهم نامه ای که داشتیم هماهنگ کردند.

وی به مشکلات پیش روی گردشگری در کشور اشاره کرد و گفت: اگر بخواهیم در حوزه گردشگری اتفاقی بیفتد با آنها تفاهم نامه امضا کرده ایم که در غیر این صورت این اتفاق نمی افتد. اگر می خواهیم گردشگری را افزایش دهیم باید شرایط را فراهم کنیم. مثلا وقتی توریستی به کشور می آید و ایرلاین های ما آمادگی کافی را ندارند، با مشکلات و مسائلی مواجه می شویم. به همین دلیل خوشبختانه در زمینه حمل و نقل، ویزا، ارتباطات، دسترسی و مواردی که قبلا گزارش داده ایم، همکاری خوبی صورت گرفته است. البته رئیس جمهور به طور جدی به دنبال این هماهنگی در دولت برای رفع موانع است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی نیز با دستور رئیس جمهور بیمه 10 هزار صنعتگر قطعی شده است که کمک زیادی به رونق این شعبه و سایر امور خیر خواهد کرد. دستورات در سه حوزه داده شده است که بعداً مورد بحث قرار خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید