صنایع دستی، فرهنگ و گردشگری موروثی عزادار اعتبار بی تخصیص است


ساعت: 15:24
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877848

یکی از ارکان توسعه فرهنگی، اشتغال و اقتصاد، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، حوزه ای که در جذب اعتبارات از استان نتوانست بدرخشد و از اعتبارات گله مند نبود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس صبح ، سفر به کهگیلویه و بویراحمد، سرزمین طبیعت ناشناخته و زیبا، اولی گردشگری است و هر یک از گنجینه های بکر آن را می توان فرصتی برای سرمایه گذاری و اشتغال دانست.

اگر بخواهیم فقط به موضوع گردشگری این استان بپردازیم می توانیم صفحات زیادی از این گنجینه را به اشتراک بگذاریم اما در حال حاضر نمی خواهیم به این موضوع بپردازیم و تنها نکاتی در این زمینه خواهیم داشت.

متأسفانه نه تنها طبیعت استان کهگیلویه و بویراحمد مورد آزار و اذیت قرار گرفته است، بلکه صنایع دستی، آداب و رسوم آن ناشناخته مانده است و در عصر ارتباطات می توان نام این سرزمین را سرزمین ناشناخته ها نامید. با منابع فراوان و زیبایش.

در روزهای اخیر رسانه های محلی استان از تامین نشدن اعتبارات مناسب در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر دادند، فرصتی که مدیران و کارکنان تا زمان پخش این خبر نمی توانند از آن استفاده کنند.

اگرچه در فروردین ماه امسال نمایندگان پارلمان اروپا از رئیس جمهور خواستند تا برخلاف مصوبات به موضوع تغییر جداول مربوط به سهم استان ها در بودجه امسال رسیدگی کند و سهم منفی 14 درصدی استان را اعلام کرد، اما 690 را جذب نکرد. میلیارد تن این وام از 9 دستگاه اجرایی درد بیشتری دارد که یکی از آنها میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.

علی شهابی نسب رئیس سازمان برنامه ریزی و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از 860 میلیارد تن وام نقدی تملک دارایی های سرمایه ای مربوط به 9 دستگاه اجرایی استان، 433 میلیارد تن پرداخت شده و همچنان 426 تن است. میلیارد و 979 میلیون تن مصرف نشد و یک ماه تا پایان سال مالی باقی مانده است.

وی افزود: این میزان وام بلااستفاده که احتمال بازپرداخت آن وجود دارد مربوط به دستگاه های گردشگری با 5 میلیارد و 500 میلیون تن، علوم پزشکی با 39 میلیارد تن، تعمیر مدارس با 47 میلیارد تن، ورزش و جوانان با 15 میلیارد تن است. تن، امور عشایر با سه میلیارد تومان، جهاد کشاورزی با 19 میلیارد تومان، آب و فاضلاب با 212 میلیارد تومان، راه با 84 میلیارد تومان و آب منطقه ای با 498 میلیون تومان.

شهابی نسب گفت: همچنین از مجموع 706 میلیارد تن وام موجود در اسناد خزانه استان که با 82 دستگاه استانی مبادله شده است، 434 میلیارد تن از این میزان مصرف شده و 271 میلیارد تن مورد استفاده قرار نگرفته است. برگشت.

یکی از محورهای توسعه فرهنگی، اشتغال و اقتصاد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مقوله ای است که در کهگیلویه و بویراحمد فرصت ارزشمندی محسوب می شود و این منطقه تاکنون مغفول مانده است و در صورت مواجهه با چالش عدم تحقق آن. جذب توسعه، فرهنگ، اشتغال و اقتصاد تحت تأثیر منفی قرار خواهد گرفت.

اگر مدیران برای استفاده از پتانسیل موجود در استان جهادی عمل کنند قطعا به نتیجه می رسیم و نباید اجازه بازپرداخت وام ها را در منطقه ای که کهگیلویه و بویراحمد می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد و تشکیلات ضعیف است چرا که مردم ضعیف هستند. رهبران انقلاب قابل اعتماد هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید