افزایش سقف منابع عمومی بودجه کشور به 2000 حمت/ افزایش سهم درآمدزایی دولت در دستور کار قرار گرفت.


ساعت: 11:26
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918998

سخنگوی اقتصادی دولت: سقف منابع عمومی بودجه کشور به ۲ هزار همات افزایش می‌یابد که به دلیل شفاف‌سازی بودجه و مواردی است که در سال‌های گذشته در بودجه عمومی به آن اشاره نشده بود. اما در واقع بخشی از بودجه عمومی بودند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت امروز در نشست خبری گفت: در طول یک سال گذشته مهمترین رویکرد اقتصادی دولت سیزدهم بازگشت اقتصاد به مسیر انضباط سیاست های مالی و پولی بوده است. مدیریت بی ثباتی های کلان اقتصادی

سخنگوی اقتصادی دولت افزود: بی انضباطی و بی انضباطی پولی و مالی در چند سال گذشته موتورهای تورم در بخش مالی و بانکی شکور را به همراه داشته و بی انضباطی مالی دولت فعال شده است.

وی افزود: انضباط در این شرایط مستلزم تحول در فرآیندهای گذشته است و یکی از راه های انضباط تکیه بر منابع پایدار است.

به گفته وزیر اقتصاد برای 8 ماهه امسال 80.5 درصد از منابع عمومی بودجه امسال محقق شده و نسبت به تحقق منابع عمومی در سال گذشته 56 درصد افزایش داشته است.

هندوزی ادامه داد: در 8 ماهه امسال در منابع نفتی 360 درصد، در منابع گمرکی و سایر درآمدهای جاری 67 درصد و در واگذاری شرکت های دولتی رشد 32 برابری نسبت به سال قبل داشته ایم.

وی بیان کرد: در تابستان امسال 8.7 درصد در تولید، 7 درصد رشد معدن، 10.4 درصد رشد نفت، 2.4 درصد رشد خدمات و 0.8 درصد رشد در کشاورزی داشتیم که در مجموع رشد 3.4 درصدی را نشان می دهد. ما شاهد هستیم

وزیر اقتصاد ادامه داد: میزان اعتبارات بودجه زیر 8 هزار میلیارد تومان است که نسبت به سال قبل 80 درصد کاهش داشته است.

وی افزود: سقف منابع عمومی بودجه کشور به 2000 سجاف افزایش می‌یابد که این به دلیل اصلاح بودجه است و مواردی وجود دارد که در سال‌های گذشته در بودجه عمومی ذکر نشده، اما در واقع بخشی بوده است. از بودجه دولتی

وزیر اقتصاد ادامه داد: افزایش سهم درآمدی دولت را در دستور کار داریم تا وابستگی بودجه به نفت افزایش نیابد، بلکه سایر درآمدهای پایدار افزایش یابد که این به معنای فشار مالیاتی نیست.

وی افزود: کاهش 5 درصدی به اضافه 2 درصد مالیات بر تولیدکننده در دولت مصوب شد، یعنی 2 سال متوالی مالیات تولید 7 درصد کاهش یافته است.

هندوزی گفت: هیات وزیران با افزایش متوسط ​​20 درصدی حقوق و دستمزد کارکنان دولت برای سال 1402 موافقت کرد.

وی افزود: در واقع برای کارمندان کم دستمزد بیش از 20 درصد و برای کارکنان با حقوق بالاتر کمتر از 20 درصد افزایش می یابد.

ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید