۲۳۰ روستای استان قزوین از دسترسی به اینترنت محروم هستند/ لزوم افزایش سهم استان قزوین در بودجه و منابع اعتباری کشور

وی افزود: همچنین ضرورت توسعه و ارتقای دسترسی روستایی به خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات به ویژه خدمات دولت الکترونیک از دیگر اولویت های استان قزوین است.

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: باید برای تسهیل و تسریع در ارائه خدمات آموزشی آنلاین دانش آموزان مورد توجه قرار گیرد چرا که متاسفانه در برخی موارد شاهد ترک تحصیل برخی دانش آموزان به دلیل عدم دسترسی به اینترنت هستیم.

وی ادامه داد: بی شک منابع مورد نیاز برای خرید تجهیزات باید در اختیار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد تا بتوانیم پروژه های جدید و نیمه تمام پیشرانه را در حوزه خطوط راهبردی اجرا کنیم و حوزه های ارتباطات و ارتباطات را توسعه و فعال کنیم. فناوری اطلاعات در کشور «بیایید باشیم.

راه اندازی پنجره ای در دستگاه اطلاعاتی تا پایان سال آینده

وی گفت: با توجه به اینکه بسیاری از زیرساخت‌ها در حوزه دانش، فناوری، سلامت الکترونیک و همچنین فعالیت سازمان‌هایی مانند هلال احمر، اورژانس، پروژه‌های حمل‌ونقل آبی و آموزش مجازی موسسات به زیرساخت‌های فناوری اطلاعات وابسته است. به همین دلیل باید این موضوع را در سطح استانی و ملی ترویج دهیم.

محمدبیگی گفت: در گفتگو با مدیرکل جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین بر اجرای سریع و توسعه پروژه ها و اخذ اعتبار از رتبه های ملی در این زمینه و رفع محرومیت ها در حوزه ارتباطات و فناوری تاکید شد.

وی گفت: متاسفانه هنوز حدود 230 روستای استان قزوین به شبکه ملی اطلاعات و شبکه ارتباطی مناسب دسترسی کامل ندارند. همچنین در استفاده از آنتن مناسب برای تلفن همراه اول و دسترسی به اینترنت با مشکل مواجه هستند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تصمیم گرفته شده تا پایان سال 1401 پنجره واحدی راه اندازی شود، اما می توانیم تا شهریور سال آینده در حوزه اطلاعاتی به ویژه در حوزه خدمات پرکاربرد راه اندازی و پنجره ایجاد کنیم. ، با همت بیشتر بیایید انجام دهیم.

لزوم افزایش سهم استان قزوین از اعتبارات بودجه و اعتبارات کشور

وی گفت: درخواست ما از مدیریت فناوری ارتباطات استان انعقاد تفاهم نامه بین این سازمان و تکنسین ها و متخصصان استان برای ایجاد زیرساخت ها و ارائه آموزش های مرتبط با فناوری اطلاعات، فضای مجازی و کسب و کار آنلاین یا آنلاین است.

محمد بیگی تاکید کرد: در بسیاری از روستاها و مناطق فقیرنشین اگر مردم با آموزش های لازم وارد عرصه کار مجازی شوند، علاوه بر اشتغالزایی، محرومیت زدایی نیز محقق می شود و در نتیجه چرخه تولید روستاها از زنجیره تولید تا بازاریابی و مصرف تکمیل می شود. .

نماینده مردم قزوین در مجلس در پایان گفت: امیدواریم سهم استان قزوین در بودجه کشور و وام های فناوری اطلاعات افزایش یابد لذا از مدیرکل جدید فناوری اطلاعات درخواست می شود حضور خود را در عرصه های ملی افزایش دهد تا تخصیص بیشتر شود. سهم بودجه ملی به استان پیدا کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید