استان قزوین از دسترسی به اینترنت و شبکه ارتباطی محروم است

وی با اشاره به تصویب قانون مدیریت یکپارچه داده ها افزود: مجلس دوره یازدهم تلاش کرد تا علاوه بر ارائه خدمات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خدمات زیرساختی خود را ادامه دهد.

قانون جهش تولید مبتنی بر دانش تصویب شده است

نماینده مردم قزوین در شورای اسلامی گفت: تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان از دیگر وظایفی بود که از نظر اجرایی برای پروژه های اقتصادی و پروژه های الکترونیکی بسیار مناسب است. شرکت های دانش بنیان در این زمینه فعالیت خوبی دارند.»

این مسئول با تاکید بر مدیریت مجلس گفت: مجلس تلاش کرد تا قبل از نامگذاری سال 1401 توسط مقام معظم رهبری قانون استخدام و دانش را تهیه و تصویب کند که مورد توجه و عنایت رهبر انقلاب قرار گرفت.

محمد بیگی با اشاره به تصویب قانون تسهیل صدور پروانه کسب و کار اظهار کرد: کارآفرینان تا قبل از این یک سال برای گرفتن مجوز زمان نیاز داشتند و این مشکل با افزایش تورم و شکست مواجه بود اما اکنون می توانیم با کمتر از فرمول مجوز صادر کنیم. یک دو هفته در بستر فضای مجازی، فناوری اطلاعات و ارتباطات.

افزایش 300 برابری بودجه الکترونیک سلامت کشور

وی از افزایش 300 برابری بودجه سلامت الکترونیک کشور خبر داد و تصریح کرد: بودجه طرح ثبت سلامت الکترونیک که بیش از 16 سال در بلاتکلیفی بود و همه مردم سراسر کشور را درگیر آن کرده بود به 700 میلیارد افزایش یافت. تومان.

این نماینده مجلس تصریح کرد: اکنون به 6 مرکز داده اصلی برای مدیریت یکپارچه اطلاعات سلامت، حفظ حریم خصوصی و مدیریت امنیت داده ها نیاز داریم تا بتوانیم به سرعت بحران هایی مانند کرونا را کنترل کنیم.

محمد بیگی با بیان اینکه مشکل اصلی قزوین دسترسی به اینترنت و شبکه ارتباطی است، گفت: قزوین با وجود اینکه در همسایگی تهران قرار دارد، اما در توسعه فیبرهای نوری، پوشش اینترنت و پروژه های ارتباطی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

اهالی روستای کزوین به اینترنت دسترسی ندارند

وی بیان کرد: اگرچه با پیگیری های انجام شده در دو سال گذشته توانستیم 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه پروژه اختصاص دهیم و بیش از 105 ایستگاه برای تقویت ارتباطات در حوزه اینترنت، مخابرات و موبایل تشکیل شد. شبکه های استان، اما 40 درصد این برنامه اجرا شده است، این امر انجام نشده و ساکنان شمال قزوین به اینترنت دسترسی ندارند.

این مسئول گفت: امیدوارم با برنامه ریزی های انجام شده قزوین خان نوزدهمین کلانشهر کشور دارای شبکه فیبر نوری شود.

محمد بیگی با تاکید بر لزوم الکترونیکی شدن دولت سیزدهم گفت: دولت باید روند توسعه فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطی کشور را برای مردم ایجاد کند.

وی ادامه داد: باید بتوانیم از طریق مدیریت داده سرعت ارائه خدمات به مردم را افزایش دهیم تا با افزایش سرمایه اجتماعی هزینه برای مردم کاهش یابد.

این نماینده خاطرنشان کرد: اشتغال زایی در بستر فناوری اطلاعات و تکمیل زنجیره فروش و تامین و بحث های ابتکاری و خلاقانه می تواند رونق اقتصادی ایجاد کند.

محمدبیگی با اشاره به محرومیت و مظلومیت قزوین با وجود همه پیشرفت ها تاکید کرد: قزوین یک استان نیست بلکه 13 استان است زیرا محل تلاقی 33 میلیون نفر در شمال و شمال غرب کشور است.

نماینده قزوین در شورای اسلامی در پایان گفت: امیدوارم در قزوین سرمایه گذاری شود زیرا این استان در بسیاری از صنایع رتبه اول کشور را دارد و دانشمندان بزرگی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید